همزمان با آغاز سال جدید میلادی

4 خط برتر کشتیرانی دنیا به ایران می آیند

با حضور معاون رئیس‌جمهور انجام می‌شود

اجرای مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی

عملیات اجرایی مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در استان هرمزگان امروز با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۶۳۴۰۶
اجرای مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی

مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی شامل احداث 1500 متر اسکله، پنج میلیون مترمکعب لایروبی و احداث 55 هکتار محوطه کانتینری است که نیاز به 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری دارد.

براساس این گزارش، با اجرای کامل مرحله سوم بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به هشت میلیون TEU افزایش می‌یابد.

بخش نخست مرحله سوم این پروژه شامل 442 متر ساخت اسکله به عمق 16 متر و لایروبی یک میلیون و 650 هزار مترمکعب غرب حوضچه سوم این بندر است که طبق برنامه، این طرح با سرمایه‌گذاری 70 میلیون دلاری بخش خصوصی در مدت 18 ماه اجرایی می‌شود.

ایجاد محوطه‌های کانتینری و کانتینر یخچالی، استقرار شرکت‌های بخش خصوصی جدید، اشتغالزایی در بخش‌های بندری و دریایی و تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی در خلیج فارس از جمله مزایای توسعه بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور است.

حدود 85 درصد از مجموع کل عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری کشور در بندر شهید رجایی انجام می‌شود که با اجرای طرح‌های توسعه این بندر علاوه بر تامین نیاز صادرات، واردات و ترانزیت کشور، نیاز بنادر دیگر منطقه نیز تامین می‌شود.‌‌ (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها