دفتر محمود احمدی نژاد رییس دولتهای نهم و دهم در پی صدور حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول سابق رییس جمهوری به پنج سال و سه ماه حبس و جرایم سنگین مالی به دلیل اختلاس اعلام کرد که این موضوع، هیچ ارتباطی با دولت و حتی دوره خدمت وی در دولت های نهم و دهم ندارد.
کد خبر: ۷۶۳۳۹۹
احمدی نژاد: اتهامات رحیمی ربطی به دولت ما ندارد

متن کامل اطلاعیه دفتر محمود احمدی نژاد که عصر امروز یکشنبه با عنوان " اطلاعیه مهم" در پایگاه اطلاع رسانی دفتر رئیس دولتهای نهم و دهم منتشر شده، چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع رسیدگی به اتهامات آقای محمدرضا رحیمی بار دیگر دستمایه حملات گسترده و بی محابا علیه دولت‌های مظلوم نهم و دهم، و بهره برداری های سوء سیاسی گردید .گرچه ملت بزرگ ایران هوشیارانه تمام حوادث را زیر نظر دارد و به خوبی و درستی قضاوت خواهد کرد لیکن جهت روشن تر شدن حوادث، نکاتی را به استحضار ملت شریف می رساند:

۱- در نحوه رسیدگی به این موضوع تأملات فراوانی وجود دارد که ورود به آن را در شرایط کنونی به صلاح کشور نمی دانیم.

۲- تمام ماجرای آقای رحیمی حتی با فرض صحت اتهامات و قبول رسیدگی قانونی و صحیح، مربوط به سال ۸۶ و قبل از آن و دوره ریاست ایشان بر دیوان محاسبات کشور وابسته به مجلس شورای اسلامی و پیش از شروع همکاری و حضور ایشان در دولت نهم بوده است و در آن زمان چنین مسایلی مطرح نبوده است. اصولا این موضوع، هیچ ارتباطی با دولت و حتی دوره خدمت ایشان در دولت های نهم و دهم ندارد و دلیل اصرار بر ارتباط دادن آن به دولت قبل بر همگان آشکار است.

۳- اطلاع رسانی سهوی یا عمدی نادرست و مبهم، همانند ماجراهای بانکی و نفتی، فرصتی را در اختیار مغرضان و بددلان قرار داده است تا سنگین ترین هجمه ها را علیه خدمتگزاران پاک در دولت های نهم و دهم سازماندهی و اجرا نمایند. روشن است که سیاست بازان حرفه ای و برخی رسانه ها اصرار دارند که با ابهام آفرینی، زمینه را برای تخریب دولت قبل و خدمات کم نظیر آن و انتقام کشی از ملت عزیز فراهم نمایند وهمچنین از رهگذر آن بر بسیاری از ضعف های جاری در اداره کشور سرپوش بگذارند. رسانه های معاند بیگانه نیز با بهره برداری از شرایط، مشغول عقده گشایی هستند.

۴- مدیران ارشد دولت‌های نهم و دهم علیرغم وجود پاسخ های قاطع به اتهامات بی اساس علیه خود، برای رعایت مصالح کشور و به عنوان وظیفه‌ای ملی و دینی و جهت جلوگیری از بهانه جویی ها، مشقات و سختی های سکوت را بر خود هموار کرده‌اند، لیکن همچنان که مردم با فراست ایران زمین از گذشته های دور گفته اند: ماه همیشه زیر ابر پنهان نمی ماند.

دفتر رییس دولت‌های نهم و دهم

بنا به گزارشها، محمدرضا رحیمی معاون اول دولت قبل به اتهام دست داشتن در پرونده اختلاس بیمه ایران به ۵ سال و ۹۱ روز حبس، دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.

این پرونده اواخر اسفند سال گذشته (1392) با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه 76 دادگاه به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی قرار گرفت.

شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در دو جلسه و به صورت غیرعلنی به اتهامات متهم این پرونده رسیدگی کرد که جلسه نخست سوم خرداد ماه با حضور «د.س.ش.» و «ج.الف.» دو تن از متهمان پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران و جلسه دوم 17 خرداد ماه برگزار شد و دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد.

سخنگوی قوه قضاییه شهریور ماه امسال در نشست خبری خود از صدور حکم پرونده رحیمی معاون اول دولت دهم خبر داد و گفت، وی به حبس و جزای نقدی محکوم شده است. 12 مهر سال جاری، رحیمی با ارائه لایحه اعتراضی به حکم دادگاه ارسال کرد و پرونده برای رسیدگی در مرجع تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

24 دی ماه امسال محسن افتخاری سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران از تأیید بخشی از حکم پرونده رحیمی در دیوان عالی کشور خبر داد.

در همین زمینه یک منبع آگاه در گفت وگو با تسنیم گفت: رحیمی از سوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به 15 سال حبس و دو میلیارد و 850 میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده بود که شعبه 11 دیوان عالی کشور به عنوان مرجع تجدید نظر، حکم حبس وی را به 5 سال و 91 روز کاهش داد و رد مال و جزای نقدی را تأیید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
رحمان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
فكر كنم منظور ایشان اینه كه اوشان همینجوری شده بود معاون اول
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
احمدی جون ، تو میدونستی ایشون در دیوان محاسبات سال 86 ... كرده چرا آوردی نشوندیش دست راست خودت!!!!!؟؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه به هر حال ربط داشتن كارهای خلاف آقای رحیمی به دولت وقت خودش رو بهتره قوه قضائیه مشخص كنه كه یك قوه مستقلی هست و حاشیه ها رو كمتر میكنه برای مردم هم مستند تر هستش
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
پس یعنی یك اختلاس گر سابقه دار، معاون اول شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی فتحی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
چطور میشه كه برخی مسئولین دولت ایشون، تصادفی اتهاماتشون تو دادگاه قطعی میشه درحالیكه قبلا مسئول بودن؟ حمایت كی پشت سرشون بوده كه به این سادگی به ملت خیانت كنن؟ چطور میشه كه مرتضوی و رحیمی و امثال اونا رو مسئول میكنن؟ رئیس دولت یعنی بی خبر از اینا بوده ؟ چرا بزرگترین مفاسد اقتصادی در زمان دولت ایشون رخ داد؟ و همچنین موج بی سابقه تورم و چراهای دیگه...
1
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
همه كه می دونن این داستانها فقط بخاطر اینه كه احمدی نژاد برای دوره بعدی ریاست جمهوری رد صلاحیت بشه ، ولی یه چیزی رو یادمون باشه مردم همه ی مسئولین رو عضو واحد یك پیكر می دونن و اگر رئیس جمهور یك دوره زیر سوال بره در واقع عملكرد سایرین هم مورد سوال هست
مهدی از كرمانشاه
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
رد مال و یك میلیارد جزای نقدی ؟؟؟
نظر قضات محترم پرونده كه قطعأ بر اساس محاسبات بوده و باید از كارشناسان خبره بهره بگیرند یك میلیارد جزای نقدی و رد مال اختلاس شده بوده.
اما من كه نه قاضی هستم و نه كارشناس خبره نمیدونم چرا هر جور حساب میكنم حكمت این یك میلیارد رو نمیفهمم .
خب رد مال كه درسته پول بیت المال بوده و باید پسش بده . این قبول .
اما اگه همین مال كه طبق حكم صادره دو میلیارد و هشت صد و پنجاه میلیون تومان بوده را بصورت سپرده پنج ساله در یكی از بانكهای معتبر داخلی سپرده گذاری كرده باشه و طبق نرخ سود سپرده های مصوب بانك مركزی وقت هم محاسبه كنیم میشه
627000000 = 22 درصد ضربدر 2850000000 كه بصورت سالیانه به سپرده ایشان تعلق میگیره . و اگه همین مبلغ 627 میلیون را در مدتی كه پول نزد ایشان بوده تا حكم صادر و اجرا شده طبق متن همین حكم یعنی 7 سال ضرب كنیم میشود
4389000000 = 7 ضربدر 627000000
من هر جور حساب میكنم فكر میكنم چهار میلیارد و سیصد و هشتاد و نه میلیون تومان از یك میلیارد تومان بیشتر باشه ...
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
۰
۰
من آقای رحیمی را صادق تر از آقای احمدی نژاد میدانم. روشن و واضحه است كه جناب رحیمی هم همانند آقای كرباسچی بیشتر قربانی سیاست است تا تخلف. خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر كند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها