مدیر مسئول روزنامه جام جم گفت: مقام معظم رهبری باب گفت‌وگو با جوانان غربی درباره اسلام را باز کرده‌اند. حالا نوبت رسانه‌های کشور است تا بتوانند این گفتمان را ادامه دهند. فضای مجازی در این میان به عنوان فرصت برای ارتباط میان جوانان غربی با پژوهشگران اسلامی به حساب می‌آید.
کد خبر: ۷۶۳۲۱۵
فضای مجازی فرصتی برای ارائه اسلام ناب به جوانان غربی است

بیژن مقدم اظهار کرد: روشن است که فضای تبلیغات و رسانه‌ای در اختیار جریان حاکم دنیا یعنی صهیونیست ها و آمریکایی‌هاست. این پیش فرضی است که ما آن را می‌دانیم و افکار و اعمال‌ ما در جهت آن قرار می‌گیرد. پروژه‌های سیاسی و نظامی در دست دیگر کشورهای دنیاست، اما جهت‌دهی به افکار عمومی دست این افراد است که گفتم.

وی ادامه داد: اتفاقی که در چند سال اخیر آن هم از 11 سپتامبر تا به امروز افتاده این است که این گروه افکارساز تلاش کرده‌اند تا تصویر اسلام را وارونه جلوه دهند آن‌ها می‌خواهند که به جوانانشان بگویند که اسلام دین خشونت و کشتار است. اتفاق‌هایی را طراحی می‌کنند که این مساله را تایید کند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: موج اسلام هراسی از زمانی آغاز شد که موج اسلام خواهی شکل گرفت. عده‌ای از افراد غربی و آمریکایی با پژوهش و تفکر در دین اسلام به این دین مبین گرایش پیدا کردند. درست از همان زمان نگرانی از گسترش اسلام در جهان به جان این قدرت‌ها افتاد.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب ما خواستند تا جوانان جویای حقیقت را متوجه اسلام واقعی کنند. این‌که درخواست کردند تا جوانان اسلام راستین را از منابع اصیل اسلامی بخواهند مبنایش این است که رسانه‌های خارجی اسلام حقیقی را نشان نمی‌دهند و اسلام تکفیری و اسلام خشونت‌طلب را جایگزین آن کردند.

مقدم همچنین تاکید کرد: رسانه‌های داخل کشور و رسانه‌های جمهوری اسلامی در خارج از مرزها باید فعال شوند تا چهره راستین اسلام را به جوانان جویای حقیقت نشان دهند. فضای مجازی می‌تواند در این حالت فرصتی به حساب بیاید تا بینش روشنی در باب اسلام راستین ایجاد کند. برای فعال شدن در فضای مجازی به تیم ‌های مجرب و دانشمند نیاز داریم تا بتوانند به پرسش‌های جوانان غربی در باب اسلام پاسخ دهند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها