معاون سرمایه انسانی رسانه ملی :

حذف انبوه کارکنان صداوسیما شایعه است

معاون اول رییس جمهور اعلام کرد:

آغاز کوچک سازی دولت و کاهش شمار کارمندان

معاون اول رییس جمهوری از برنامه « حسن روحانی» رییس جمهوری برای کوچک سازی و چابک سازی دولت خبر داد که به اعتقاد کارشناسان، در صورت اجرای آن، شمار بسیاری از کارمندان به شیوه های مختلف اخراج خواهند شد.
کد خبر: ۷۶۲۹۷۵
آغاز کوچک سازی دولت و کاهش شمار کارمندان

به گزارش خبرگزاری مهر، « اسحاق جهانگیری » امروز شنبه گفت که طرح کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت بطور آزمایشی در دو استان اجرا می شود و بر اساس نتایج آن، دولت تدبیر و امید در باره ادامه آن تصمیم خواهد گرفت.

جهانگیری نام استانهای یادشده را بیان نکرد و توضیح نداد که طرح کوچک سازی دولت از چه زمانی و در چه مقیاسی اجرا خواهد شد اما در هر حال، کارشناسان می گویند که این خبر خوبی برای کارمندان شاغل و یا کسانی که در آرزوی فعالیت در سازمانهای دولتی هستند، نیست.

اعلام این خبر از سوی معاون اول رییس جمهوری در حالی است که چندی است شایعاتی مبنی بر برنامه دولت برای کاهش شمار کارکنان خود در برخی سازمانها و وزارتخانه ها به گوش می رسد.

جهانگیری که عصر امروز در جلسه شورای عالی اداری سخن می گفت، خاطرنشان ساخت که اعضای دولت بر اصلاح نظام اداری تاکید جدی دارند.

جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص تدوین نقشه راه برای کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت در جهت بالندگی قوه مجریه که هم‌اکنون در دو استان به صورت آزمایشی در دست اقدام است، گفت: اصلاح نظام اداری اقدام بسیار مهمی است که باید به صورت جدی پیگیری شود و رئیس جمهور و اعضای دولت نیز بر انجام آن تاکید جدی دارند.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی دولت و پیگیری جدی، شاهد تحول مثبت در نظام اداری و واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی کشور باشیم.

در این جلسه همچنین گزارشی از تدوین «نقشه راه اصلاح نظام اداری» مصوب هیات دولت ارائه و اعلام شد که این نقشه راه در قالب یک برنامه سه ساله تدوین شده و هم اکنون دستگاه‌های اجرایی در حال تدوین برنامه های عملیاتی خود در این زمینه هستند.

در این نشست که وزرای کشور، دادگستری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تحقیقات و فناوری، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، معاون اجرایی رئیس جمهور، استانداران تهران و زنجان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، پس از بحث و بررسی در مورد جایگاه سازمانی سازمان فضایی ایران و پژوهشکده های وابسته، در خصوص نحوه افزایش انسجام تشکیلاتی در فعالیت‌های مربوط به امور فضایی تصمیماتی اتخاذ شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
دانشجوی هوا و فضا
Netherlands
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
۰
۰
انحلال پژوهشگاه هوافضا در حالی است كه تحقیقات این پژوهشگاه منتج به دستیابی موفقیت­‌های كلانی نظیر پرتاب موفقیت­‌آمیز كاوشگر 1، 2، 4 و پیشگام به فضا، اجرای فاز اول شبكه مراقبت­‌های ویژه پزشكی از راه دور، در بیمارستان مسیح دانشوری، زعیم پاكدشت و امام خمینی (ره) فیروزكوه، ارسال نخستین ماهواره تصویربرداری ایران رصد به فضا و ارسال موفقیت آمیز حیات به فضا شده است. با توجه به موارد فوق و نقش این پژوهشگاه در ارتقاء جایگاه علمی فضایی ایران و جهان در سال­‌های اخیر، این سؤال مطرح می­‌شود كه چرا باید شاهد انحلال این پژوهشگاه و تجزیه شدن مظاهر قدرت فضایی ایران توسط شخص جنابعالی مقابل چشمان بهت زده نخبگان و دانشمندان فضایی كشور باشیم؟ آقای رئیس جمهور!!
ایران دوست
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
هر دم از این باغ(!!!!!!) بری می رسد
جواد
Germany
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
با همین وضعیت هم جوانها عاطل و باطل و سر در گمند شماها دیگه آتش بیار معركه نباشید، انتظار ما جوانها از دولت تدبیر و امید بیش از این حرفها بود به وعده های خود عمل نكردید.
y
Germany
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
داره كارمندا رو اخراج میكنه و بعد میگه دولت تدبیر و امید چه برنامه هایی داره . دیگه بسش كنید . حرف نزنید مردم به زندگی امیدوارترند .
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
باسلام همه كارها را انجام داده اند در حال حاضر همه برای خط فقر گرفته اند....كسی دیگرمشكل ندارد....بایداین كارانجام بشود
بهزاد -كردستان
Australia
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
خیلی ممنون از اشتغالزائیتون دولت تدبیر و امید دانشگاهها رو ببندید بهتر نیست تادیگه كسی دنبال تحصیل واستخدام نباشه
بابك
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
با سلام
واقعا كه
عوض این كه روحیه بدهید به كارمندان و پرسنل بر عكس میایید روحیه را خراب میكنید
اخه این چه تصمیمی است دیگر لاقل استخدام ها رو كمتر كنید نه اینكه می گویید اخراج میكنیم
از آنجا كه مقام معظم رهبری بر روی مسئله ایجاد تعادل بین نظام كار و خانواد تاكید دارند و اشتغال زایی و ازدواج ، متاسفانه این كار باعث كاهش امار ازدواج هم میشود واقعا پرتوهای وس دارد حتی اگر در حد شایعه هم باشد حتی ازمایشی هم باشد خب اون كسی كه كارمند است و دارد نون خانواده را از این را ه بدست میاورد خب میخواهید استرس و ارد كنید یا انكه میخ واهدی واقعا ناراحتی در خانواده ها پیش رو بیاورید
واقعا خبر درستی نیست و از تمام مقامات خصوص معاون اول ریاس ت جمهوری جناب جهانگیر حرف خودش را عوض كند و در تصمیمی گیری تجدید نظر نماید.......
خلاصه واقعا این خبر كه كوچك سازی دلت در پیش رو داریم و میخواهیم اخراج كنیم واقعا در مملكت اسلامی از مسئولین محترم نظام مقدس بعید است ...
غریبه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
واقعا كه.... این مردم چه گناهی كردن آخه!؟ خیلی از پسرای جوونا هنوزم بیكارن و امكان شروع زندگی ندارن حالا میخوان با این كار خیلی هارو هم بیكار كنن.... بد نیست بجای خیلی كارا كمی هم به فكر مردم باشید. كمبودای دولترو كه مردم نباید جواب بدن. بهتر مدیریت خودتون رو اصلاح كنید. .....
كارن
Netherlands
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۰
۰
واقعا دولت تدبیرو امید كلید به دست آمده تا قفل محكمی بر در قراردادی ها بزند
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
اقای معاون خود را جای مردم بگذارد كه برای یك لقمه نان با زور گفتن به هم گدایی میكنند
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
۰
۰
چرا این قدر به مردم فشار میاورید هرچی گران میكنید بس نیست حالا اخراج كاركنان به ذهنتان رسیده مردم از دست شما دولتی ها به كدام كشور فرار كنند و چند نفر فرار كنند و....
یاس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
باسلام وقتتون به خیر
من نمیدونم این خبر صحت دارد یا خیر اگر دولت با كوچك سازی اگر درست شود یك جای دیگر مشكل سردر می اورد مردم برای امرار معاش چند شیفت كار می كنند اگر از دولت اخراج شوند كه باید كاسه گدایی بردارند . مگر انكه عده ای تفریحی و یا برای زیادشدن مالشون سركار می ایند. كوچك سازی دولت فایده ای ندارد . بلكه باید به مردم صرفه جویی صحیح را یاد داد(كسانی كه نیاز به حقوق دولت ندارد ولی بر سر كار حاضرند و كسی كه به پول نیاز دارد كار گیرش نمی آید چون پارتی ندارد) . در درون سازمانها و ادارات كسانی هستند كه با پارتی سر كار امده اند كه اصلا نیازی به حقوق دولت ندارند 0 از جای دیگر تامین می شوند . مثال خود من اگر با مدرك دیپلم سال 70 سر كار امده ام و هنوز به علت نداشتن پارتی استخدام نشده ام و جای ماها دیگران را استخدام كرده اند. ایا ما حق استخدام در آن سالها را نداشتیم ایا حق یك ملت محترم و غیور و .... كه می گویید این است . ما در تلاشیم و از مشكلاتمان فقط در حد گفتن صحبت می كنیم و كاری نمی شود شما از كوچك سازی دولت می گویید . پس ما به فكر كار غیر اخلاقی باشیم چون ماها كه پارتی نداریم جایی در این مملكت نداریم. با افراد بیكاری كه در خانواده داریم .
با تشكر از الطاف شما
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها