وزیر امور خارجه در مصاحبه با "آسوشیتدپرس" گفت که اعتقاد دارد ایران و ۱+۵ به زودی به توافق می‌رسند؛ در چنین موقعیتی، اعمال تحریم چه علیه ایران و چه علیه روسیه، اقدامی سازنده نخواهد بود.
کد خبر: ۷۶۲۶۸۵
ظریف: ایران و ۱+۵ به زودی به توافق می‌رسند

محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس در شهر داووس سوئیس گفت که اگر تحریم جدید از سوی آمریکایی‌ها وضع شود، توافق با 1+5 از بین خواهد رفت و در چنین صورتی، مجلس ایران هم تلافی خواهد کرد.

وی که مستقیماً از محل مصاحبه با خبرنگار آسوشیتدپرس، قصد عزیمت به محل ملاقات با "جان کری" همتای آمریکایی خود را داشت، گفت که اعتقاد دارد ایران و 1+5 به زودی به توافق می‌رسند. ظریف در عین حال گفت که در چنین موقعیتی، اعمال تحریم چه علیه ایران و چه علیه روسیه، اقدامی سازنده نخواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه به معضلات فعلی و بحران‌های خاورمیانه پرداخت و گفت: معصل خاورمیانه، مشکل شیعه و سنی نیست بلکه مشکل با افراط‌گرایان است.

پرونده آمیا (انفجار مرکز یهودیان آرژانتین) و خبرهای این روزها که پس از قتل "آلبرتو میسمان" دادستان این پرونده بر سر زبان‌ها افتاده هم بخشی از وقت این مصاحبه را به خود اختصاص داد. ظریف در این خصوص گفت که پای ایران، با ناعدالتی به این پرونده باز شده است.(نسیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها