نخستین محموله گاز تولیدی فازهای ١٧ و ١٨ پارس‌جنوبی به ظرفیت هشت میلیون متر مکعب به شبکه سراسری گاز کشور تزریق شد.
کد خبر: ۷۶۲۲۹۱
گاز تولیدی فازهای ١٧ و ١٨ پارس‌جنوبی به شبکه مصرف آمد

به گزارش شانا، مجری طرح توسعه فازهای ١٨ و١٧ پارس‌جنوبی با اشاره به اتصال خط لوله ٤٢ اینچ انتقال گاز این پالایشگاه به خط لوله هفتم سراسری در هفته گذشته، گفت: با تلاش شبانه‌روزی فعالان بخش‌های خشکی و دریایی این پروژه، نخستین محموله گاز تصفیه شده این فاز به صورت پایدار به خط لوله هفتم توزیع گاز کشور ارسال شد.

حسن بویری افزود: این گاز تولیدی، محصول راه‌اندازی ردیف نخست شیرین سازی پالایشگاه فازهای ١٧ و ١٨ بوده است که در شرایط کنونی بیش از از هشت میلیون متر مکعب گاز شیرین تولیدی را به صورت روزانه و پایدار به شبکه مصارف داخلی کشورمان عرضه می‌کند.

وی تاکید کرد: همه سرویس‌های عملیاتی اجرای فرآیندهای پیچیده پالایشگاهی و نیز بهره‌بر‌داری و انتقال محموله های تولیدی مطابق با دستورالعمل‌ها و استانداردهای فنی بین‌المللی در این حوزه و با عالی‌ترین درجه کیفیت و نظارت انجام شده است.

بویری گفت: با انجام موفقیت‌آمیز عملیات پایدارسازی تولید و انتقال گاز این بخش از پالایشگاه، تمرکز تیم‌های عملیاتی به تسریع در اجرا و راه‌اندازی دیگر ردیف‌های شیرین‌سازی معطوف شده است که پیش‌بینی می‌شود با تدابیر اتخاذ شده در شرکت نفت و گاز پارس بخش دیگری از تولیدات مخزنی این فاز تا پیش از پایان سال نیز در اختیار مصارف صنعتی و خانگی کشور قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها