مردی که با تهیه کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی جعلی جوانان را فریب داده و از آنها کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۷۶۱۹۱۸
کلاهبرداری در پوشش فروش کارت پایان خدمت

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش ماموران آگاهی شهرستان خنداب اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد تعدادی از جوانان این شهر در حالی که به خدمت سربازی نرفته‌اند، کارت پایان خدمت سربازی و گواهینامه رانندگی در اختیار دارند.

با دریافت این گزارش، ماموران در این زمینه به تحقیق پرداختند و معلوم شد کارت پایان خدمت آنها جعلی است.

در این مرحله و با هماهنگی قضایی چهار پسر جوان به پلیس آگاهی احضار شدند و در بازجویی پلیس گفتند که فریب مردی را خورده‌اند و هر کدام در قبال خرید کارت پایان خدمت جعلی و گواهینامه رانندگی، یک میلیون و 200 هزار تومان پول به وی پرداخت کرده‌اند.

در این مرحله با دستور قضایی کارت پایان خدمت و گواهینامه‌های آنها باطل شد و با اطلاعات به دست آمده از آنها و به دست آمدن تصویر رایانه‌ای از متهم فراری، جستجو برای دستگیری او آغاز شد تا این که ماموران سرنخ‌هایی به دست آوردند که نشان می‌داد متهم در یکی از محله‌های شهر پنهان شده است. تحقیقات برای یافتن متهم ادامه داشت تا این که او را دو روز پیش دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اظهارات متناقضی را بیان کرد، اما زمانی که در مواجهه حضوری با جوانانی قرار گرفت که به آنها مدارک جعلی فروخته بود، بناچار به جرایمش اعتراف کرد و گفت: در تهران در زمینه تهیه و فروش اسناد و مدارک ملکی و هویتی فعالیت داشتم. بعد از آن که تحت تعقیب پلیس این شهر قرار گرفتم به شهرستان خنداب سفر کردم و با شناسایی جوانانی که کارت پایان خدمت سربازی نداشتند یا به دلیل مشکلاتی نمی‌توانستند گواهینامه رانندگی دریافت کنند آنها را فریب می‌دادم و در قبال دریافت مبالغی، مدارک جعلی را به آنها می‌فروختم. تاکنون جوانان بسیاری را در این شهر فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده‌ام.

سرگرد جعفر شمس‌بیرانوند، فرمانده انتظامی شهرستان خنداب در این باره به جام‌جم گفت: متهم با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات از او برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد. کسانی که به خرید مدارک جعلی اقدام می‌کنند، بدانند که متخلف هستند و قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها