در دیدار وزرای دفاع دو کشور ایران و روسیه تأکید شد

مشکل موشک اس 300 حل می‌شود

مشکل موشک‌های اس 300 فروخته شده از سوی روسیه به ایران در دیدار وزرای دفاع دو کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت و توافق شد تا این مشکل حل شود.
کد خبر: ۷۶۱۵۸۲
مشکل موشک اس 300 حل می‌شود

وزیر دفاع روسیه که به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده است، صبح امروز سه شنبه با سردار دهقان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

طرفین در دیدار با توجه به اراده دو کشور در ارتقای روابط دفاعی برای حل و فصل مشکل S 300 توافق کردند .

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار دهقان در این دیدار با ابراز خرسندی و استقبال از سفر همتای روسی خود به جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم همکاری ، هم فکری و تعامل طرفین تاکید کرد و افزود: ایران و روسیه به عنوان دو همسایه که دارای دیدگاه های مشترک در قبال مسایل سیاسی منطقه ای و جهانی هستند، می توانند با استفاده از ظرفیت های خود، الگویی از همکاری های مکمل دو کشور را به نمایش بگذارند.

وی گفت: ما معتقدیم شرایط کنونی برای گسترش و توسعه همکاری فرصت مغتنمی است تا با کمک یکدیگر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " روسیه مقتدر و ایران مستقل دو رکن مهم ثبات منطقه ای و جهانی هستند " را جامه عمل بپوشانیم.

سردار دهقان ، با تبیین شرایط پیرامونی جمهوری اسلامی ایران ، تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش مسئولانه خود در مبارزه با تروریسم و کمک به دولت ها و ملت های منطقه در دفاع از خود ادامه خواهد داد و در قبال تحکیم ثبات و امنیت منطقه مسئولانه عمل خواهد کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکومیت شدید جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در جولان که منجر به شهادت گروهی از رزمندگان حزب الله لبنان گردید گفت : این جنایات که در تداوم اقدامات تروریستی و خونبار این رژیم در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و حمایت های آشکار و پنهان آنان از تروریسم تکفیری صورت می گیرد و هدفی جز بر هم زدن امنیت منطقه و جهان را دنبال نمی کند ، پرونده ننگین و سنگین جنایات جنگی این رژیم را تکمیل کرد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسائل و مشکلات منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل گردد گفت : دخالت طرف های دیگر در رویدادهای منطقه ، ضمن پیچیده تر کردن شرایط ، بر تداوم و افزایش بحران نیز خواهد افزود.

وی تصریح کرد: بی تردید برای رسیدن به امنیت و آرامش پایدار در منطقه و جهان باید با عزمی جهانی ریشه های تروریسم ، خشونت و افراط گرایی را خشکاند.

سردار دهقان گفت : با توجه به اینکه آمریکا و غرب سیاست فرسایش ظرفیت ها و زیرساخت های استراتژیک کشورهای مستقل را هدف گرفته اند ، ایران و روسیه می توانند با همکاری ، هم افزایی و فعال سازی ظرفیت های بالقوه راهبردی با مداخلات توسعه طلبانه و زیاده خواهی های آمریکا مقابله کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ، اتحاد کشورهای منطقه برای مقابله با خطر تروریسم ، افراط گرایی و خشونت و ایجاد پیمان های منطقه ای برای مدیریت و مهار بحران های ناشی از این خطرات را ضروری دانست و افزود:تقویت ساختارهای سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی منطقه ای نظیر سازمان شانگهای و ایجاد برخی ساختارهای جدید امنیتی در منطقه می تواند زمینه غلبه بر این مشکلات و بحران ها را فراهم کند.

سردار دهقان در پایان با تاکید مجدد بر تقویت و گسترش مناسبات دفاعی - نظامی میان ایران و روسیه ، آمادگی کشورمان برای بسط و توسعه هر چه بیشتر این روابط اعلام کرد.

در این دیدار ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران ، بر گسترش روابط همه جانبه و بلند مدت میان دو کشور تاکید کرد.

وی با قدردانی و استقبال از رویکرد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با روسیه ، گسترش و تعمیق روابط دفاعی و فنی با ایران را فاکتور بسیار مهمی در تامین امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی دانست .
وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه ما دارای چالش و تهدید های مشترکی هستیم ، تصریح کرد : ایران و روسیه می توانند با هنکاری و مساعی دو طرف با این چالش ها و تهدیدات مقابله کنند .

ارتشبد سرگئی شویگو در ادامه افزود : ما ارزش زیادی برای اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر قائل هستیم و خواستار و همکاری مشترک در این زمینه می باشیم .

وزیر دفاع روسیه با اشاره به اهمیت موافقت نامه ای که در این سفر به امضا می رسد اظهار امیدواری کرد : با امضای این توافق نامه همکاری های دفاعی – نظامی ایران وروسیه بیش از پیش ارتقاء و گسترش یابد.

وی با تجلیل از نقش امنیتی جمهوری اسلامی ایران گفت : ایران یک کشور کلیدی در تامین امنیت منطقه است و اگر کسی این حقیقت را درک نکند گمراه خواهد شد.

ارتشبد سرگئی شویگو ، با اشاره به رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود گفت : روسیه همواره از این رویکرد سازنده حمایت کرده و می کند.

ادای احترام وزیر دفاع روسیه به مقام شامخ شهدای گمنام جمهوری اسلامی ایران

ارتشبد سرکئی شویگو وزیر دفاع روسیه که شب گذشته برای انجام یک سفر رسمی به دعوت سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده بود ، صبح امروز پس از ورود به محل وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، بر مزار شهدای گمنام دفاع مقدس حضور یافت و با نثار گل به مقام شامخ شهدای جمهوری اسلامی ایران ، ادای احترام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها