مبارزه با تروریسم واژه‌ای است که کشورهای غربی به ویژه از سال 2001 و پس از حوادث 11 سپتامبر به کار می‌برند. آنان بر این ادعایند که برای صلح و امنیت جهان به مبارزه با تروریسم می‌پردازند و در این عرصه هیچ ملاحظه‌ای ندارند.
کد خبر: ۷۶۱۱۵۸
استمرار رفتارهای دوگانه

در ادامه همین ادعا پنج‌شنبه در لندن نشست به اصطلاح مبارزه با داعش برگزار می‌شود. در حالی که آمریکا پیش از این از حضور 60 کشور دراین ائتلاف سخن گفته بود که در این نشست صرفاً 20 کشور غربی و عربی حضور دارند که نشانگر خروج بسیاری از کشورها از ائتلاف ادعایی آمریکا است.

در کنار آنچه در این روند می‌گذرد یک نکته بسیار مهم مشاهده می‌شود و آن زمان برگزاری نشست‌های مبارزه با داعش است. نشست اول مقابله با داعش زمانی برگزار شد که خبرنگاران آمریکایی و انگلیسی هدف این حملات قرار گرفته و سر بریده شدند. در آن زمان پس از نشست جده، نشست پاریس برگزار شد و آمریکا ادعا کرد که 60 کشور در ائتلاف ضد داعش با محوریت واشنگتن حضور دارند.

پنج‌شنبه هفته آتی نیز نشست مبارزه با داعش در لندن برگزار می‌شود در حالی که بهانه برگزاری این نشست حملات تروریستی در فرانسه و ادعای حملات داعش به نشریه فرانسوی «شارلی‌ابدو» تشکیل می‌دهد. محورها و شرایط زمانی برگزاری این نشستها بیانگر یک نکته کلیدی می‌باشد و آن اینکه هر زمان شهروندان آمریکایی و اروپایی هدف حمله تروریستی قرار گرفته‌اند این نشست‌ها برگزار شده‌اند حال آنکه داعش و گروه‌های تروریستی در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق روزانه ده‌ها نفر از قتل‌عام می‌کنند.

جالب توجه آنکه جنایات آنها هرگز مورد اعتراض کشورهای غربی صورت نگرفته و اقدامی در قبال آن صورت نداده‌اند. برگزاری نشستهای به اصطلاح مقابله داعش یادآور دو نکته می‌باشد. نخست سخنان سران آمریکا که می‌گویند هدف آنها نابودی داعش نمی‌باشد و صرفا زمانی مخالفت می‌کنند که اتباع آمریکا هدف قرار گرفته باشند.

دوم نگاه غربی تروریسم خوب و بد که براساس آن تروریسمی که تهدید منافع اروپا و آمریکا باشد، تروریسم بد است و تروریست‌هایی که به کشتار مسلمانان بپردازند تروریست خوب می‌باشند. نشست این هفته انگلیس درباره داعش نشانگر استمرار نگاه دوگانه غرب در قبال تروریسم است. برگزاری این نشست د رحالی سندی دیگر بر واهی بودن ادعای مقابله غرب با تروریسم است که یک نکته اساسی را در درون خود دارد و آن تشدید ابهامات درباره حوادث پاریس است حوادثی که برخی گزارش‌ها آن را اقدامی از سوی دستگاه‌های امنیتی فرانسه دانسته‌اند و نشست لندن به نوعی تقویت‌کننده این دیدگاه است که غرب خود طراح و مجری حوادث پاریس بوده تا در لوای آن گامی دیگر برای سلطه‌گری بر جهان و البته مقابله با اسلام بردارد.

قاسم غفوری - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها