دو پسر جوان که با انگیزه اخاذی 20 میلیون تومانی از مدیر یکی از بانک‌های شهرستان ملارد در آنجا بمبگذاری کرده بودند، قبل از رسیدن به خواسته‌شان دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۶۱۰۹۰
بمبگذاری در بانک برای اخاذی 20 میلیونی

به گزارش جام‌جم، ساعت 15 هفدهم دی امسال مدیر شعبه بانکی در منطقه سرآسیاب شهرستان ملارد با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از وجود بمبی دست‌ساز در محل کارش خبر داد.

ماموران با دریافت این گزارش و اعزام به محل حادثه مشاهده کردند مشتریان و مسئولان بانک از آنجا خارج شده و به خیابان آمده‌اند. تیم پلیسی ابتدا به تحقیق از مدیر بانک پرداخت که وی گفت: من و همکارانم همراه چند مشتری در بانک حضور داشتیم. ساعات پایانی کارمان بود که زنگ تلفنم به صدا درآمد و از آن سوی خط مردی با لحنی خشن فریاد زد در بانک بمب گذاشته و بزودی منفجر می‌شود. زمانی که زیر میزم را نگاه کردم، متوجه صحت گفته‌های تماس‌گیرنده شدم.

با وقوع این حادثه، موضوع به ماموران واحد چک و خنثی‌سازی بمب پلیس غرب استان تهران گزارش شد و آنها در قالب چند گروه به آنجا اعزام شدند و پس از 15 دقیقه بمب‌را خنثی کردند.

با تشکیل پرونده قضایی و همزمان با شروع تحقیقات و بازبینی دوربین مداربسته بانک مشخص شد دو مرد که ماسک آلودگی هوا زده بودند به عنوان مشتری وارد آنجا شده و در یک لحظه از غفلت حاضران در آنجا استفاده کرده و دو تراشه الکترونیک را که شبیه بمبی دست‌ساز ساخته شده بود به میز مدیر بانک چسبانده و بسرعت دور شده‌اند.

با به دست آمدن این تصاویر، تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری آنها و مشخص شدن انگیزه‌شان از این کار آغاز شد تا این که سرانجام ماموران موفق به شناسایی هویت آنها شده و دو روز پیش متهمان در مخفیگاهشان در منطقه مارلیک دستگیر شدند.

آنها با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شدند و اظهارات متناقضی را بیان کردند و مدعی شدند بی‌گناه هستند، اما در ادامه تحقیقات زمانی که با تصاویر به دست آمده از خودشان در بانک روبه‌رو شدند بناچار به جرمشان اعتراف کردند.

یکی از متهمان در اظهاراتش گفت: من و دوستم به دلیل مشکلات مالی تصمیم گرفتیم بانک بزنیم. بنابراین نقشه آن را طراحی کردیم، اما هنگام اجرایی کردن آن ترسیدیم و از انجام این کار منصرف شدیم. بعد به این فکر افتادیم که بمب دست‌سازی را تهیه کرده و در یکی از بانک‌های منطقه قرار دهیم تا از این طریق با تهدید مدیر بانک او را مجبور به پرداخت پول کنیم.

وی ادامه داد: چند روزی به عنوان مشتری به بانک‌های مختلف شهر رفتیم و سرانجام یکی از آنها را برای عملی کردن نقشه‌مان در نظر گرفتیم. بعد با چند تراشه الکترونیک بمبی دست‌ساز ساخته و آن را به میز مدیر بانک چسباندیم. با مدیر بانک تماس گرفتیم و تهدید کردیم اگر 20 میلیون تومان نپردازد تا دقایقی دیگر بمب منفجر می‌شود. در تماس بعدی قرار بود شماره‌حساب خود را به مدیر بانک بدهم تا پول درخواستی را به آن واریز کند که متوجه شدیم او به پلیس زنگ زده و بناچار من و همدستم فرار کردیم و در اجرای نقشه‌مان ناکام ماندیم.

متهمان پس از اعتراف به جرم خود با قرار قانونی روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها