به بهانه روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی

زبان فارسی، رمز ماندگاری ایران فرهنگی

انجمن دیابت ایران اعلام کرد:بر اساس مطالعات کشوری در حال حاضر بیش از 10 درصد جمعیت ایران مبتلا به دیابت هستند و میزان شیوع این بیماری رو به افزایش است.
کد خبر: ۷۶۰۸۲۸
شیوع  بیماری دیابت  رو به افزایش است

انجمن دیابت ایران به مناسبت برگزاری سمیناری با عنوان 'آموزش و پیشگیری از دیابت' در اطلاعیه ای اعلام کرد:در حال حاضر حدود 400 میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت هستند که نیمی از این افراد از دیابت خود بی خبرند.

این اطلاعیه می افزاید: دیابت هر ساله سبب مرگ بیش از 5 میلیون نفر می شود، یعنی هر 6ثانیه یک نفر به علت دیابت جان خود را از دست می دهد.

در این اطلاعیه آمده است: هزینه درمان دیابت و عوارض آن بیش از 550 میلیارد دلار در سال است. بیشترین هزینه های دیابت صرف درمان عوارض آن شامل مشکلات قلبی عروقی، چشمی، کلیوی و پا می شود. در حالی که این عوارض با تشخیص به موقع و درمان مناسب قابل پیشگیری است. تشخیص دیرهنگام دیابت به این معناست که بیشتر افراد دیابتی در زمان تشخیص دیابت گرفتار حداقل یکی از عوارض آن شده اند.

انجمن دیابت ایران در این اطلاعیه آورده است: نهادینه کردن مصرف صبحانه سالم، میلیاردها دلار از هزینه های جهانی درمان دیابت می کاهد و از کاهش کارآمدی افراد دیابتی در جوامع انسانی نیز جلوگیری می کند.

در این اطلاعیه آمده است: با ترویج شیوه زندگی سالم می توان از بیش از 70 درصد موارد ابتلا به دیابت پیشگیری کرد. این درصد برابر پیشگیری از 150 میلیون مورد ابتلای جدید به دیابت در سال 2035 میلادی است.

این اطلاعیه می افزاید: افزایش دیابت در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، حدود 100درصد است در صورتی که این میزان در کشورهای اروپایی 22 درصد است. به همین دلیل اطلاع رسانی به افراد جامعه در شناسایی عوامل خطر و راه های پیشگیری و کنترل دیابت ضرورت می یابد. از این رو دوم بهمن ماه سال جاری از ساعت 9 تا 12 سمیناری با عنوان 'آموزش و پیشگیری از دیابت' در روستای فیروز بهرام با همکاری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، شورای اسلامی و دهداری فیروز بهرام برگزار می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها