36 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، او چه می گوید؟

حرفهای تازه هاشمی در باره جایگاه رهبری و نتایج انقلاب

یک فعال سیاسی اصلاح طلب در پیش بینی خود از آینده سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی نژاد گفت: آینده سیاسی در جوامعی مثل ما که رفتارمان را منطبق بر قانون نمی‌کنیم قابل پیش بینی نیست و باید فضل الهی شامل حال افراد شود که آنها را به اوج ببرد. والا خدایی نکرده از اوج به پایین کشیده می شوند چون رفتارهای ما چارچوب دار و قانونمند نیست.
کد خبر: ۷۶۰۸۰۶
آینده سیاسی هاشمی ، خاتمی و احمدی‌نژاد

محمدرضا تابش، نماینده اردکان به خبرنگار نامه نیوز اظهار داشت: درست است مردم نسبت به آقای هاشمی نقدهایی دارند و می گویند کارهای اشتباهی کرده است ولی نباید فراموش کرد که ایشان کارهای بزرگی انجام داده است که مجموعا باعث شده که گرایش مردم نسبت به ایشان خوب باشد.

تابش با بیان اینکه آقای خاتمی نیز محبوب قلوب مردم است، تصریح کرد: به کسانی که این موضوع را قبول ندارند پیشنهاد می کنم یک نظرسنجی در سطح محدود انجام دهند تا ببیند که آیا خاتمی محبوب هست یا نه.

وی تاکید کرد: هاشمی و خاتمی سیاستمداران مرجع هستند، خودشان نیز اعلام کرده اند که قصد بازگشت به قدرت ندارد ولی تاثیرگذاری در فرایند قدرت در کشور مساله مهمی است بنابراین این افراد اگر به سیاست هم برنگردند باز هم در فرآیند قدرت تاثیرگذار خواهند بود.

رییس فراکسیون اصلاح طلبان مجلس در پیش بینی خود از آینده احمدی نژاد نیز اظهار داشت: آینده سیاسی احمدی نژاد نیز بستگی به مواضع خودش دارد زیرا وی نیز کارها و فعل و انفعالاتی انجام داده است که اگر با متانت بیشتری برخورد کند، اگر در جاهایی نیز اشتباهاتی مرتکب شده است به اشتباهاتش اذعان کند و خطوط فکری اش را که صلاح و اعتلای کشور را در پی دارد مطرح کند فکر کنم آینده سیاسی وی نیز بد نباشد.

روایت زن ایرانی از رفتار حیوانی داعش با بانوان

زن ایرانی الاصلی که در انگلستان زندگی می کرد، چند ماه پیش بدون اینکه به کسی بگوید به همراه فرزند نوزاد خود انگلستان را به مقصد سوریه ترک کرد.او به خانواده خود گفته بود که به همراه فرزند خود برای گذراندن تعطیلات به اسپانیا سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، روزنامه دیلی میل نوشت: «ترانه شکیل»زن ایرانی که چندی پیش برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده بود، توانست از آنجا فرار کند.

مدتی بعد او عکس سلفی خود و فرزندش را برای خانواده اش می فرستد و اعلام می کند که در شهر رقه سوریه زندگی می کند و هرگز به انگلستان باز نخواهد گشت. ترانه مدت کوتاهی را در شهر رقه زندگی می کند تا متوجه می شود هرآنچه به او در مورد داعش و حکومت اسلامی گفته شده بود دروغی بیش نبوده است.

به گفته ترانه در آنجا مانند حیوان با زنان رفتار می شد و زنان حق نداشتند بدون همراهی مرد از منزل خارج شوند . احساس امنیت به هیچ وجه وجود نداشت و صدای بمب و گلوله همواره و از همه طرف شنیده می شد. او همه این مشکلات را تحمل کرد تا زمانی که یکی از فرماندهان داعش او را مجبور کرد که با یکی از مردان ازدواج کند. به گفته ترانه، «اینجا بود که فهمیدم به هر قیمت که شده باید از اینجا فرار کنم».

سرانجام ترانه به هر نحوی که بود توانست با دزدیدن پاسپورت خود و فریب یک راننده تاکسی، خود را به نزدیکی مرز ترکیه برساند. او در نهایت با پیمودن چند کیلومتر پیاده روی در میان بیابان توانست خود را به پلیس ترکیه معرفی کند.

پروژه مظلوم نمایی اصلاح طلبان

نماینده مردم تهران گفت: ویژگی بسیاری از اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات، پروژه مظلوم نمایی است و به نظر می رسد این پروژه را این بار از همایش اخیر اصلاح طلبی کلید زده‌اند.

حسین نجابت در گفت و گو با مهر با اشاره به همایش اخیر اصلاح طلبان گفت: در این همایش سخنرانان هجمه های بسیاری را علیه مجلس نهم مطرح و تلاش کردند از این گذر مساله انتخابات مجلس را پررنگ کنند، اما خیلی زودتر از موعد مقرر تبلیغات انتخاباتی را شروع کردند.

وی افزود: ویژگی بسیاری از اصلاح طلبان این است که در تمام انتخابات‌هایی که در کشور برگزار می شود از پروژه مظلوم نمایی استفاده می‌کنند و برای عملیاتی کردن این پروژه شبهاتی همچون چرا رد صلاحیت می‌کنید؟ یا می ترسید رد صلاحیت کنید و یا اینکه مسائلی همچون صیانت از آراء و حق‌الناس بودن رای مردم را مطرح می کنند که به نظر می رسد پروژه مظلوم نمایی را از همایش اخیر خود کلید زدند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اصلاح طلبان در مجلس ششم و فتنه 88 تجربه خوبی ندارند و به نظر می رسد حق الناس بودن رای مردم از نظر آنان زمانی است که کفه ترازو به نفع خودشان باشد. آنها برای مظلوم نمایی بین مردم چنین مسائلی را طرح می کنند اما این پروژه یک پروژه نخ نما شده است و در کشور کارایی ندارد.

تلاش داعش برای اشغال مکه و مدینه

نشریه آمریکایی نیوزویک، نوشت: درگیری‌های اخیر میان نیروهای گشت‌ مرزی عربستان با افراط گرایانی که تلاش می‌کردند از عراق وارد عربستان شود، تازه‌ترین علامت‌هایی است که از تمایل داعش برای گسترش نفوذ و کنترل بر عربستان، کویت و سایر کشورهای خلیج فارس حکایت دارد؛ جایی که غنی از نفت است و ابوبکر البغدادی، رهبر داعش و حامیانش می‌توانند به جایزه نهایی برسند: شهرهای مکه و مدینه.

به گزارش مشرق، در مطلب نیوزویک آمده است: احتمالا وی به درک این مساله رسیده است که کسی نمی‌تواند بدون کنترل شهرهای مقدسی همچون مکه و مدینه و ثروتی که از آنجا به دست می‌آید، "دولت اسلامی" راه بیندازد. طی ماه‌های اخیر، بغدادی خواستار حملات به داخل عربستان شده و خشونت علیه ساکنان در شهر العوامیه در شرق عربستان تایید می‌کند که افراط گرایان مستقر در این منطقه پیام وی را شنیده‌اند.

دولت‌های حوزه خلیج فارس چنانچه نتوانند کنترل را به دست بگیرند و تنش‌های فرقه‌ای و همبستگی در مرزهایشان را حفظ کنند، احتمالا با چالش مهمی رو به رو خواهند شد. جغرافیای این منطقه هم اکنون دستخوش تغییراتی شده است و احتمالا با ادامه درگیری‌ها به همین صورت باقی بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
۰
۰
آقای تابش باید بفهمد كه نقد وانتقاد ویا اظهار نظر در مورد افراد باید بدون قصد و غرض صورت گرفته و منصفانه باشد به نظر اكثریت افراد جامعه هاشمی وخاتمی مهره های سوخته نظام هستند و اینان همچون كسی كه در باتلاق گیر كرده و دست و پا میزنند بیشتر شباهت دارد و دكتر احمدی نژاد در مقابل زیاده خواهان خارجی و مخصوصا سهم خواهان داخلی مردانه ایستاگی كرد و در قلب امت بیدار جای گرفت كه این محبت هرگز گسستنی نیست
ایرانی
Germany
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
آقای تابش مردانه یك نظر سنجی بین مردم انجام نمایید آن موقع متوجه می شوید چه شخصیت والا مقامی در قلب مردم و در بین مردم جایگاه دارد، شما یادتان هست در دوره هاشمی چه قوانینی تصویب و اجراء شد كه كمر مردم خم شد و هنوز هم نتوانسته اند كمر خود را صاف كنند!!!!( نمونه اش آوردن شركتهای خصوصی در دستگاههای دولتی و ...) در دوره خاتمی چی؟ ایشان 8 سال سكاندار دولت و هیئت دولت و رئیس جمهور مردم ایران بود چه كار عقلایی برای مردم انجام داد!!! شما نام ببر؟ ما كه هر چی فكر می كنیم چیزی به خاطرمان نمی آید!!!! 8 سال مردم و كشور را با جمله گفتگوی تمدنها مشغول و سرگرم كرد تا دوره 8 ساله اش!!!!!! تمام شد. این 2 مهره كه اشاره شد در بین مردم مهره های سوخته هستند كه دیگر خودشان هم می دانند در بین مردم جایگاهی ندارند به خاطر همین یا در پست هایی سیاسی شركت نمی كنند و یا اگر شركت هم می كنند یا رد صلاحیت می شوند و یا توسط این مردم رأی نمی آورند، حالا می آئیم 8 سال سكانداری جناب آقای احمدی نژاد را زیر ذربین قرار می دهیم، ایشان كه خدا خیرش دهد كارهای زیادی در دوره 8 ساله اش انجام داد، تمام وزارت خانه هایش 100 درصد فعال بودند، از ساختن مسكن برای مستاجران بگیر و خانه دار شده آنها با آوردن اندكی آورده( كه خودشان هم باورشان نمیشد با این مبلغ جزء صاحب یك آرتمان شیك و شكیل شده اند و از شدت خوشحالی اشك شوق می ریختند) تا حذف شركتهای پیمانكاری در دستگاههای اداری و دولتی كه این شركتها، كارگران را استثمار می كردند و ایشان با توكل به خدا این كار غیر ممكن را ممكن كرد (كه در حال حاضر متاسفانه دوباره این افكار داره زنده می شه و شركت های خصوصی دارند در دستگاههای دولتی ورود پیدار می كنند) مورد بعدی از كارهای ارزنده ایشان تصویب قانون هدفمندی یارانه ها كه دولتهای قبلی جرات حرف زدن در خصوص آن را نداشتند ولی در دولت ایشان به درستی این قانون اجرا شد ولی در حال حاظر این قانون دارد از مسیر اصلی اش خارج می شود و به بیراهه می رود، مورد بعدی را كه می توان نام برد همین سفرهای استانی دولت نهم و دهم می باشد كه شهر های فرسوده و قدیمی ایران را به شهرهای آباد و مد روز تبدیل نمود خدا وكیلی شهر ما كه در دوره 8 ساله ایشان از این رو به اون رو شد، در پایان دوره ایشان كلیه كارهای عمرانی شهر متوقف گردید، كارهای ارزنده جناب آقای دكتر احمدی نژاد در دوره 8 ساله اش بسیار زیاد بود كه از حوصله مخاطبین محترم و سات مربوطه خارج است. امیدوارم خدا و امام زمان(عج) پشت و پناه دكتر ما (جناب آقای دكتر احمدی نژاد) باشد و با یك انرژی مضاعف در دوره بعدی ریاست جمهوری در صحنه حضور یابد و باز دوباره سكان ریاست جمهوری را در دست بگیرد و نسبت به مشكلات ایران و ایرانی كما فی سابق كوشا باشد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
به عقیده من این سه شخصیت را نمی توان باهم جمع كرد اقای هاشمی منشاء خدماتی بوده اند ایشان مهره سوخته نیستنداما بعلت بعضی موضعگیریهای خنثی خصوصا درسال88مردم ازوی ناخرسند هستنداقای احمدی نژادهم دردوره دوم ریاست جمهوری مرتكب اشتباهات عدیده ای شدند لذا پایگاه مردمی خودراازدست دادنداما درمورد اقای خاتمی موضوع كاملا متفاوت است متاسفانه ایشان دراتفاقات وحشتناك سال 88 نقش موثر داشتند و به دشمنان فرصت تحقیر وتهدید مردم ایران رادادكه البته به لطف خداوند موفق نشدند.

نیازمندی ها