هم زمان با روز هوای پاک اتفاق می افتد

توقف فروش طرح ترافیک روزانه

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از توقف فروش طرح ترافیک روزانه در ۲۹ دی ماه همزمان با روز هوای پاک خبر داد و گفت : در این روز همه مسئولان شهرداری از خودروهای عمومی استفاده می کنند.
کد خبر: ۷۶۰۴۱۰
توقف فروش طرح ترافیک روزانه

دکتر علی‌محمد شاعری در نشست خبری که امروز شنبه در شهرداری تهران به مناسبت روز هوای پاک برگزار شد، گفت: بر اساس بخشنامه ای که شهردار تهران اعلام کرده در ۲۹ دی ماه یعنی همزمان با روز هوای پاک، روز بدون خودرو اعلام شده که بر اساس آن همه مسئولان و کارکنان شهرداری از خودروهای عمومی استفاده می کنند.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: فروش طرح ترافیک روزانه در این روز ممنوع است.

معاینه فنی تمام خودروهای تحت تملک شهرداری

این مقام مسئول در شهرداری تهران افزود: در این روز تمام خودروهای تحت تملک و در اختیار شهرداری معاینه فنی می شوند.

برخورد با خودروهای دودزا

شاعری اظهار داشت: برخورد با خودروهای دودزا توسط پلیس در این روز به طور جدی انجام می شود.

وی افزود: ۲۰ هزار نفر در فعالیت های آموزشی، جشنواره های مربوط به روز هوای پاک، فعالیت های پیاده‌روی و دوچرخه سواری شرکت خواهند کرد.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران یادآور شد: همچنین ارائه خدمات حمل و نقل عمومی در این روز افزایش چشمگیری در تمام مناطق ۲۲ گانه خواهد داشت.

کاهش ۳۰ درصدی انتشار «co» با معاینه فنی ساختمان

وی با بیان اینکه یک معاینه فنی ساده ساختمان ها موجب کاهش ۳۰ درصدی انتشار گاز منوکسید کربن و صرفه جویی ۱۲ درصدی در مصرف انرژی می شود، اظهار داشت: در این روز تمام ساختمان های متعلق به شهرداری معاینه فنی خواهند شد.

وضع و اجرای مقررات برای تردد شبانه کامیون ها

شاعری با اشاره به اینکه تردد شبانه کامیون ها که غالبا اضافه بار دارند یکی از عوامل اصلی انتشار ریزگردها در کلانشهر تهران است، افزود: به همین دلیل معمولا صبح ها تهران با غبار محلی مواجه است.

وی گفت: متاسفانه نیروی انتظامی مقرراتی در خصوص تردد شبانه کامیون ها ندارد در صورتی که وضع و اجرای این مقررات برای کاهش آلودگی هوا الزامی است.

کوتاهی دولت در جایگزینی موتورسیکلت های برقی

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به کوتاهی دولت در جایگزینی موتورسیکلت های فسیلی با موتورسیکلت های برقی، اظهار داشت: دولت موظف است بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوا سالی ۳ درصد موتوربرقی را به جای موتور فسیلی جایگزین کند که تاکنون این طرح اجرا نشده است.

مصرف روزانه ۵۰ میلیون لیتر مازوت در نیروگاه​های کشور

شاعری، استفاده از مازوت به عنوان سوخت در نیروگاه ها را یکی دیگر از عوامل اصلی آلودگی هوا در کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نیروگاه منتظر القائم روزانه حدود ۶ میلیون لیتر مازوت با گوگرد ۲۰ هزار پی پی ام مصرف می کند در حالیکه استاندارد یورو ۴ سوخت، زیر ۵۰ پی پی ام گوگرد باید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ میلیون لیتر مازوت در نیروگاه های کل کشور سوخته می شود، افزود: با وزش بادی معادل ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر به راحتی آلاینده های ناشی از این سوخت وارد هوای کلانشهرها می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها