عضو کمیسیون امنیت ملی خبر داد

زیاده خواهی 1+5 مساوی با غنی سازی 20 درصد

اسماعیل کوثری در مصاحبه با رادیو گفتگو اعلام کرد: ایران صادقانه در مذاکرات وارد شد و در صورت به نتیجه نرسیدن،بحث هسته‌ای را مانند گذشته ادامه دهیم.
کد خبر: ۷۶۰۳۴۰
زیاده خواهی 1+5 مساوی با غنی سازی 20 درصد

به گزارش جام جم آنلاین اسماعیل کوثری گفت: غرب از طریق فشار و زیاده خواهی قصد دارد یک طرفه به اهداف خود دست یابد که این موضوع قابل قبول نیست.

وی افزود: تا زمانی که 1+5 با چنین روشی مذاکرات را پیش می برد، به نتیجه نخواهیم رسد. البته برخی مسئولین قصد دارند در مقابل زیاده خواهی غرب کوتاه بیایند؛ اما این مسئله برای ملت ایران قابل قبول نیست.

اسماعیل کوثری ادامه داد: ایران صادقانه در مذاکرات وارد شد اما طبق بیانات مقام معظم رهبری، نمی توانیم به غرب اعتماد کنیم؛ چراکه تاکنون در مذاکرات و تصمیم گیری ها صداقت نشان نداده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخشی دیگر از سخنانش گفت: از دی‌ماه سال گذشته مذاکرات ادامه داشته ولی یکباره شاهد بودیم، طرف مقابل با انجام توافق مخالفت می کند. این مسئله نشان دهنده زیاده خواهی غرب است.

کوثری تصریح کرد: دولت باید اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند و مجلس نیز اقداماتی در نظر بگیرد تا در صورت به نتیجه نرسیدن در مذاکرات،بحث هسته‌ای را مانند گذشته ادامه دهیم.

وی افزود: سال 1994 ایران برای تأمین سوخت راکتور هسته‌ای تهران نامه ای به آژانس نوشت و آژانس، آرژانتین را برای تأمین سوخت معرفی کرد اما در سال 2010 مجدداً نامه ای را برای تأمین سوخت به آژانس نوشتیم که متاسفانه آن ها از تامین سوخت امتناع کردند و جمهوری اسلامی نیز برای تامین سوخت خود اقدام به غنی سازی اورانیوم با غنای 20 درصد کرد؛ اما غرب تصور نمی کرد ایران بتواند چنین اقدامی را اجرایی کند.

کوثری تصریح کرد: اگر 1+5 بخواهد در رابطه با مذاکرات زیاده خواهی کند، قطعاً دولت را مکلف می کنیم تا غنی سازی 20 درصد اورانیوم را ادامه دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها