سناتور دموکرات آمریکایی می‌گوید اگر تا ماه جولای هیچ توافقی بر سر برنامه هسته‌ای ایران حاصل نشود، از قانون اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران حمایت خواهد کرد.
کد خبر: ۷۶۰۳۲۳
حمایت سناتور آمریکایی از اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران

رویترز گزارش داد، رابرت منندز سناتور دموکرات که از حامیان طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است، روز جمعه تاکید کرد که "همه چیزی که من می گویم این است که اجازه بدهیم چشم انداز تحریم ها تا جولای اعمال نشود.

وی این اظهارات را در پاسخ به سئوالی در خصوص ایران مطرح کرده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در کاخ سفید از نمایندگان کنگره آمریکا خواست تا صبور باشند و از تصویب هر گونه قانونی که منجر به اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران شود، خودداری کنند.

اوباما به نمایندگان کنگره هشدار داد که تحریم های جدید را اعمال نکنند چرا که این اقدام می تواند به ضرر مذاکرات دیپلماتیک باشد و احتمال درگیری نظامی با ایران را افزایش خواهد داد.

برخی نمایندگان آمریکایی نسبت به این اظهارات اوباما با خشم و ناراحتی واکنش نشان دادند. کوین مک کارتی رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا گفت که از اظهارات اوباما رنجیده شده است. این اظهارات ظاهرا به این مساله اشاره می کند که نگرانی های نمایندگان در خصوص ایران بر اساس ملاحظات سیاسی در نظر گرفته است.

وی با انتشار بیانیه ای از اوباما خواست تا با کنگره همکاری کند تا فشار بیشتری بر ایران اعمال شود. منندز که از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و از حامیان همیشگی تحریم های سخت علیه ایران بوده، افزود: وی یک عدم توافق ساختاری با کاخ سفید در خصوص مساله تحریم های ایران دارد.

منندز گفت: به نظر نمی رسد که ایران پس از 18 ماه مذاکره تمایلی برای دادن امتیازهای بزرگ در مذاکرات داشته باشد و قانون تحریم های جدید ممکن است ایرانی ها را متقاعد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها