«شارلی ابدو» باز هم توهین کرد

اهانت به مسلمانان با عکس «آیلان» + عکس

هر روز در اروپا و آمریکا ده‌ها نفر در حملات مسلحانه به قتل می‌رسند اما رسانه‌ها، دستگاه‌ قضایی و سیاستمداران به آن بی‌توجهند. آمارها نشان می‌دهد تعداد افرادی که در یک سال به دست پلیس آمریکا به قتل می‌رسند،بیش از کشته‌های آمریکا در طول جنگ عراق بوده است.
کد خبر: ۷۶۰۳۱۰
آنچه در فرانسه می‌گذرد

حال این سئوال مطرح است که چگونه می‌شود که در باب حمله به یک نشریه در فرانسه (شارلی‌ابدو) و گروگانگیری در فروشگاهی در شمال پاریس چنین فضاسازی رسانه‌ای صورت می‌گیرد و سران غرب راهی فرانسه شده و تظاهرات نمایشی برپا می‌کنند؟

اگر براساس تحولات کشورهای غربی و خشونت رایج در این کشورها این امر بخواهد تحلیل گردد هر روز باید راهپیمایی‌های مشابه در سراسر اروپا و آمریکا برگزار شود حال آنکه هرگز چنین اتفاقی روی نداده است. برای پاسخگویی به این سئوال بررسی تحولات اروپا امری قابل توجه است.

در کشورهای اروپایی چند محور قابل توجه مشاهده می‌شود که محور آن را پیوند میان ادیان در برقراری صلح و عدالت تشکیل می‌دهد. پیروان ‌اسلام، مسیحیت و یهودیان علیه رژیم صهیونیستی و جنایات آن تظاهرات برگزار می‌کنند همین اجتماع علیه جنگ‌افروزی کشورهای غربی در جهان تظاهرات کرده و خواستار پایان جنایات این کشورها می‌شوند. همین اجماع، نقض حقوق اقلیتها در جوامع غربی را محکوم می‌سازند چنانکه نمود آن را در مبارزه علیه نژادپرستی در ماه‌های اخیر در این کشورها می‌توان دید.

این وحدت ادیان در حالی زمینه‌ساز برداشتن گام‌های مهم افکار عمومی جهان در عرصه صلح و عدالت گردیده که سران غرب و البته صهیونیستها این روند را مغایر با منفعت‌طلبی خود می‌دانند.

آنچه همواره از سوی نظام سلطه اجرا شده اصل اختلاف‌انداز و حکومت کن است. گاهی این اقدام با ایجاد اختلاف درون یک دین صورت می‌گیرد نظیر برهم زدن روابط شیعه و سنی و گاهی در میان پیروان ادیان مختلف نظیر آنچه پس از 11 سپتامبر روی داد و ادعاهای صهیونیستی پس از حوادث آمیا و آنچه اکنون در فروشگاهی متعلق به یهودیان در فرانسه روی داد.

به عبارتی می‌توان گفت آنچه این روزها نظام سلطه در حال اجرای آن است مقابله با پیوند ادیان است تا نظام سلطه بتواند همچنان به کشتار و سلطه‌گری در جهان ادامه دهد. بر این اساس است که اتحاد پیروان همه ادیان الهی در برابر این اقدامات نظام سلطه‌ امری ضروری است چرا که مقابله نکردن با آن تهدید امنیت و سرنوشت پیروان همه ادیان خواهد بود. همگان باید بدانند که هتاکی صورت گرفته به پیامبر اسلام (ص) در نشریه فرانسوی نه از روی آزادی بیان بلکه در چارچوب طراحی نظام سلطه برای نابودسازی همه ادیان الهی و سلطه بر بشریت صورت گرفته است و راه مقابله با آن نیز پیوند سراسری جهانیان در محکومیت این اقدام ضد بشری است.

قاسم غفوری جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها