پنچری، تصادف ساختگی و خفه‌کنی شگرد باند پیرمردها بود

دستگیری عضو سابق باند دیوار چین +عکس

اعضای باند سارقان سابقه داری که با شگرد بارکنی اقدام به سرقت از پیک موتوری ها در محدوده خیابان های پر تردد مرکز شهر تهران می کردند، در عملیات ماموران پلیس به دام افتادند.
کد خبر: ۷۶۰۱۰۰
انهدام باند سرقت از پیک موتوری​ها

به گزارش مهر، در پی وقوع سرقت های خشن به شیوه سرقت در زمان انتقال و جابجایی بار توسط موتورسیکلت ، پرونده ای با موضوع "زورگیری به شیوه بارکَنی" تشکیل و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی دهها مالباخته

با آغاز رسیدگی به پرونده ، دهها راننده پیک های موتوری با مراجعه به اداره هجدهم اقدام به طرح شکایت در خصوص زورگیری و تهدید با سلاح سرد توسط سرنشینان چند دستگاه موتورسیکلت کردند .

شکات که بیشتر آنها نیز در شرکت های خصوصی مشغول به کار هستند ، در زمان طرح شکایت عنوان می کردند که بواسطه سرقت اموال مجبور به پرداخت خسارت به صاحبان اصلی اموال شدند ؛ تعدادی از شکات در اظهارات خود عنوان می کردند که پس از سرقت ، عمده درآمد خود را صرف پرداخت خسارت می کردند .

اظهارات شاکیان

یکی از شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در ساعت 17 آذرماه در خیابان حافظ به سمت شوش در حال انتقال چندین کارتن حاوی لب تاپ به ارزش 6 میلیون و 400 هزار تومان بودم که ناگهان چند دستگاه موتورسیکلت ، ابتدای خیابان شوش به سمت من حمله ور شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت کارتن های حاوی لب تاپ ها کردند " .

شاکی دیگری نیزگفت : " 13دیماه در خیابان خیام جنوبی ، در حال انتقال چند کارتن لوازم پخش خودرو به ارزش 4 میلیون تومان بودم که دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 پس از پاره کردن کِش مخصوص نگهداری بار اقدام به سرقت کارتن ها کردند ؛ قصد تعقیب آنها را داشتم اما هر دو موتورسیکلت به سرعت به داخل کوچه های فرعی رفته و از محل متواری شدند ".

یک پیک موتوری که چندین کارتن گوشی تلفن همراه از وی سرقت شده بود نیز در اظهارات مشابه به کاراگاهان گفت : "در ساعت 18دیماه از پاساژ علاءالدین چند کارتن گوشی تلفن همراه تحویل گرفته بودم ؛ برای تحویل کارتن ها وارد باربری میدان شوش شده بودم که یک نفر با تیغ اقدام به پاره کردن کِش موتور کرد و یکی از کارتن ها را برداشت . قصد مقاومت داشتم که نفر دوم چاقویی را به پشت کمرم فشار داد ؛ دیگر نتوانستم هیچ حرکتی از خود نشان دهم و آنها هم به سرعت از باربری خارج شدند".

شناسایی مجرمان سابقه دار

با توجه به شناسایی دهها راننده پیک موتوری که همگی به شیوه ای مشابه و توسط سرنشیان چند دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند ، دستگیری این گروه از سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار ، دهها نفر از شکات موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار اداره هجدهم پلیس آگاهی بنام جعفر ( 26 ساله ) شدند که آخرین بار هم به اتهام کیف قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود .

با معرفی "جعفر" از سوی تعداد زیادی از شکات به عنوان یکی از سارقان اصلی که بنا بر اظهارات شکات با تهدید قمه و چاقو مانع از هرگونه مقاومت آنها شده بود ، شناسایی دیگر همدستان وی در دستور کار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت ؛ با انجام اقدامات پلیسی ، 5 همدست جعفر از جمله دو برادرکوچکتر وی بنام های احمد (23 ساله) و جواد (18 ساله) و سه عضو دیگر گروه بنام های "رسول " (24 ساله) ، "محمدرضا " (20 ساله) و "محمدرضا ر" (18 ساله) شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

دستگیری همه اعضای گروه

با شناسایی مخفیگاه اعضای گروه سارقان در مناطق دولت آباد ، بومهن ، شوش ، میدان محمدیه و خیام ، دستگیری هر شش متهم در دستور کار عملیاتی کارآگاهان قرار گرفت ؛ سرانجام بامداد 23 دیماه ، هر شش متهم در چند عملیات همزمان در داخل مخفیگاه هایشان دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند .

"جعفر" به عنوان سرکرده گروه ، پس از انتقال به اداره هجدهم در جریان بازجویی ها به دهها فقره زورگیری و سرقت به شیوه بارکنی اعترافکرد و گفت : رانندگان پیک های موتوری را در محدوده بازار تهران ، خیابان جمهوری و دیگر مناطق تجاری عمده ی تهران شناسایی و تعقیب کرده و سرانجام با مسدود کردن مسیر حرکت آنها و یا در زمان توقف در پشت چراغ قرمز با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت می کردیم .

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف ، شناسایی متهمان توسط تعدادی از شکات و همچنین اعتراف صریح متهمان بویژه سرکرده گروه به دهها فقره سرقت و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی و شکات، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر اعضای این گروه از سارقان خشن از سوی مقام قضایی صادر شده است، از این رو از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها