یارگیری گروه تروریستی داعش از اقصی نقاط خاورمیانه، شمال آفریقا و شبه قاره هند در حالی است که تروریست های تکفیری قفقاز خلیفه خودخوانده داعش را کمتر از آن می بینند که مدعی خلافت شود و در جدیدترین موضع گیری ها ابو محمد داغستانی زنگ خطر را برای جبهه تکفیری تروریستی با به چالش کشیدن ابوبکر البغدادی به صدا درآورده است.
کد خبر: ۷۵۹۶۹۶
«امیر قفقاز» علیه خلیفه خودخوانده داعش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از السفیر لبنان، در حالی که ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش تلاش می کند گروه های جدیدی را از جمله در طالبان پاکستان به بدنه جریان تروریستی تحت زعامت خود بیفزاید،ابومحمد داغستانی سرکرده تروریست های قفقازی موسوم به تکفیری های روسیه داعش را به تشتت در آنچه «صفوف مجاهدین» نامید، متهم کرده است و با تمسخر سرکرده داعش گفته که «ابوبکر البغدادی باید ثابت کند که خلیفه همه مسلمانان است.»

بیهوده نیست که گروه تروریستی داعش پیش از آنکه به اجماعی با تروریست های دیگر برسد، نام امارات های خود را در جغرافیای سیاسی مورد نظر خود تعریف می کند. مثلا با بیعت چند نفر از طالبان پاکستان در منطقه مرزی بین پاکستان و افغانستان، نام «ولایت خراسان» را برای حوزه نفوذ خود تحت فرماندهی تروریست های بیعت کرده انتخاب می کند.

بیعت های متفرقه با داعش از ابتدای بروز اختلافات این گروه تروریستی با تکفیری های تروریست جبهه النصره در سال 2013 شکلی جدی تر به خود گرفت.

در گروه طالبان پاکستان در ماه اکتبر سال 2014 این روند از حالت بیعت های انفرادی به بیعت جمعی تغییر شکل داد؛ زمانی که شاهد الله شاهد سخنگوی طالبان پاکستان اعلام کرد که پنج تن از امرای این گروه با داعش بیعت کرده اند.

شاهد الله شاهد نام مستعار متداولی است که سخنگوهای طالبان پاکستان بر خود می گذارند. نام اصلی این شخص ابوعمر مقبول است؛ کسی که بلافاصله بعد از اعلام خبر بیعت این چند نفر با داعش از سمت خود عزل شد، اگرچه در همان اعلام خود گفت که بیعت های سران طالبان پاکستان فردی است و شامل تمام طالبان نمی شود.

از سوی دیگر امیر خودخوانده تروریست های روسی مستقر در قفقاز با نام ابومحمد داغستانی سرکرده داعش را متهم کرد که تلاش دارد در صفوف «مجاهدین» تحت امر او شکاف اندازد. این اظهار رقیب تکفیری ابوبکر البغدادی در قفقاز بعد از آن بیان شد که برخی گزارش ها خبر از بیعت دو تن از سران تروریست های قفقاز یعنی «والی داغستان» و «والی شامل قلعه» با داعش را دادند.

این تروریست ها قاعدتاً باید به سوریه یا عراق سفر کنند تا به خلیفه خود برسند، در حالی که آنان به شدت منزوی بوده، یا در جنگل ها و کوهستان های به شدت سرد قفقاز روزگار می گذرانند یا در خانه های روستایی و آپارتمان ها در انزوا به سر می برند.

داغستانی در یک نوار صوتی با انتقاد از «اعلام خلافت داعش بدون مشورت» گفته است: آقای البغدادی من تو را به چالش می کشم... اگر می توانی فقط یک سرباز برای کمک به ما بفرست و اگر از عهده همین کار هم بر نمی آیی چگونه از ما می خواهی با تو بیعت کنیم؟

وی افزود: تو خودت را خلیفه هر مسلمانی می دانی و از همه می خواهی با تو بیعت کنند اما نمی خواهی چیزی در مقابل آن بدهی.

داغستانی تصریح کرد که نمی خواهد بیعت کنندگان با داعش را متهم به حب ریاست و پول کند اما بر این باور است که آنها از سوی داعش فریفته شده اند و گمان می کنند کار درستی انجام داده اند.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها