عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش قیمت نفت بیش از آنکه متاثر از عوامل اقتصادی باشد به عوامل سیاسی مربوط است.
کد خبر: ۷۵۹۵۸۶
کاهش قیمت نفت بازی سیاسی است

قسیم عثمانی، نماینده بوکان در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: کاهش مجدد نفت قابل پیش بینی نیست و هیچکس نمی تواند آن را پیش بینی کند.

وی با اشاره به اینکه عوامل سیاسی بسیاری از معادلات تجاری را در دنیا برهم زده است، افزود: چنانچه انگیزه ها تغییر کند می توانید شاهد تغییرات اقتصادی باشیم اما روند نزولی قیمت نفت می تواند استمرار یابد و خارج از تصورات نیز برسد.

عثمانی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور که بودجه سال 94 با یک سوم وابستگی به نفت تهیه شده است، گفت: با اتفاقاتی که افتاده این نسبت به یک ششم رسیده است و رقم فعلی با انچه که در لایحه دولت پیش بینی شده قابل مقایسه نیست ما در حال حاضر می توانیم یک ششم بودجه را از نفت تامین کنیم و بقیه را باید از روش های دیگری کسب نماییم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش ما بر این است تا منابع جدیدی را طراحی کنیم و با کاهش هزینه ها شرایط موجود را به گونه ای مدیریت کنیم که با تمام محدودیت ها بهترین شیوه اعمال شود.

عثمانی گفت: قیمت نفت در شرایط فعلی واقعی نیست و بر اساس اهداف سیاسی تولیدکنندگان تحت نفوذ غرب پایه گذاری شده است که این روش ضرر بزرگتری برای آنان به ندنبال دارد.

فاطمه امیری - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها