شرکت خودروسازی هیوندای با معرفی شاسی بلند «Santa Cruz» در نمایشگاه خودروی دیترویت نشان داد که برای تحقق شعار "ماجراجوی های شهری" کارهای زیادی انجام داده است.
کد خبر: ۷۵۹۵۷۶
خودرویی که کش می آید! + عکس

این خودروی مفهومی ویژگی های مهمی دارد. از آن جمله می توان به ابعاد نه چندان بزرگی در قیاس با سایر رقبا اشاره کرد.

در عین حال سطح مانوردهی خودرو آنقدر بالاست که به راحتی می توان از آن در خیابان های نه چندان عریض استفاده کرد.

از آن گذشته اگر سوار بر «Santa Cruz» هیوندای به دنبال جای پارک بودید چندان نباید نگران باشید چون این خودرو به راحتی در فضاهای محدود نیز پارک می شود.

تایرهای این خودروی اسپرت به طور سفارشی در شرکت میشیلن طراحی و تولید شده است.

جدای از این ویژگی منحصربفرد، در زیر کاپوت موتور دیزلی توربوی 2 لیتری دیده می شود که 190 اسب بخار قدرت داشته و گشتاور 407 نیوتون متر تولید می کند.

هیوندای اعلام کرده که مصرف خودرو با توجه به ساختاری که دارد بسیار امیدوارکننده است. «سانتا کروز» به ازای هر 100 کیلومتر مسافت تنها 6.2 لیتر سوخت مصرف می کند.

در خودروی مفهومی چهاردر هیوندای 5 سرنشین (شامل راننده) به راحتی جای می گیرند.

اوج هنرنمایی به کار رفته در درهای این خودرو به دو در عقبی آن باز می گردد که نسبت به درهای جلویی کوچکتر بوده و با دستگیره مشترکی نیز باز و بسته می شوند.

چراغ های مه شکن LED که به طرز هنرمندانه ای در سپر جلویی خودرو فرو رفته اند نه تنها کارایی قابل توجهی در شب هنگام و مواقع مه آلود دارند بلکه در تصادفات احتمالی کمترین صدمه ممکن را متحمل می شوند.

اما هنرنمایی طراحان هیوندای تا قسمت عقبی خودرو نیز ادامه دارد جایی که فکری به حال بارهای حجیم و خارج از اندازه فضای بار خودرو شده است بدین ترتیب که در صورت نیاز بخش کشویی از امتداد انتهایی بدنه خودرو خارج شده و بر طول قسمت بار می افزاید تا حتی یک موتور سیکلت غول پیکر را نیز بتوان در آن جای داد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها