نتانیاهو چهره مشهوری در رسانه‌های بین‌المللی است و شهرتش بیش از آن‌که از اهمیت سیاسی‌اش باشد، معمولا برآمده از اشتباهات تبلیغاتی و سیاسی است.
کد خبر: ۷۵۹۴۹۵
پرده‌ای دیگر از نمایش کمیک نتانیاهو

او که زمانی برای اثبات اتهامات بی‌اساسش علیه برنامه هسته‌ای کشورمان به کشیدن نقاشی مضحک و نمایش آن در مجمع عمومی سازمان ملل روی آورده بود و در اوج انتقادات بین‌المللی از رژیم صهیونیستی به دلیل نسل‌کشی مسلمانان در غزه، گزارش‌ نهادهای حقوق بشری را «مضحک» خوانده بود و به‌دلیل چنین رفتارهایی معمولا سرزنش رسانه‌ها و صاحبنظران را به جان می‌خرد، در تازه‌ترین مانور سیاسی ـ رسانه‌ای‌اش تلاش می‌کند تا بحران تروریستی پاریس را به سود خود مصادره کند.

او که پیام نژادپرستانه‌اش پس از حمله دو عضو القاعده یمن به روزنامه‌نگاران نشریه طنز شارلی‌ابدو خبرساز شده بود، با حضور غیرمترقبه خود در راهپیمایی پاریس، حتی ناراحتی رئیس‌جمهور فرانسه را نیز موجب شد اما حتی ترک سالن مراسم از سوی اولاند هنگام سخنرانی‌اش هم باعث نشد تا وی پروژه کمیک خود را متوقف کند و با انتقال پیکر چهار یهودی قربانی حمله تروریستی در پاریس به بیت‌المقدس و برگزاری مراسم تشییع برای آنها، نوعی استفاده تبلیغاتی از این حادثه برای توجیه موجودیت رژیم صهیونیستی را پی نگیرد.

استفاده ابزاری صهیونیست‌ها از حادثه تروریستی پاریس و تلاش برای از یاد بردن تراژدی انسانی غزه با تراژدی‌سازی سیاسی به‌دلیل قتل چهار شهروند یهودی فرانسوی، آن‌قدر ناشیانه صورت گرفته که حتی سیاستمداران غربی نیز این سوءاستفاده از قربانیان حوادث تروریستی را تاب نیاورده و به همین دلیل رسانه‌های غربی از ناخرسندی مقامات فرانسوی از رفتارهای نتانیاهو در قبال این حادثه خبر می‌دهند.

فرانسوی‌ها که چند روز قبل در شورای امنیت سازمان ملل در مخالفتی آشکار با نتانیاهو، به استقلال فلسطین رأی مثبت داده بودند، بخوبی می‌دانند سوگواری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای یهودیان کشته شده در فرانسه، با هدف مظلوم‌نمایی و تبدیل یک حادثه تروریستی به نمایشی برای بزرگنمایی اختلافات میان مسلمانان و یهودیان بوده و نه فقط به کاستن از فضای افراطی‌گری در جهان منجر نمی‌شود، بلکه به آن دامن خواهد زد.

افکار عمومی جهان بخوبی به یاد دارد چگونه صهیونیست‌ها بیش از 2000 فلسطینی را در تجاوز اخیر به غزه به شهادت رساندند و اسناد بین‌المللی نیز نشان می‌دهد پرونده رژیم صهیونیستی سرشار از قتل و جنایت علیه جامعه مسلمانان فلسطینی است که این خود منشا افراطی‌گری در جهان اسلام به‌شمار می‌رود.

به همین دلیل حتی غربی‌ها هم نمی‌خواهند چنین رژیم آلوده‌ای، وکالت قربانیان یک حادثه تروریستی را برعهده بگیرند و بر موج احساسات اروپایی‌ها در محکومیت افراطی‌گری مذهبی سوار شوند.

اما با وجود تمام تلاشی که نتانیاهو در چند روز اخیر صورت داده تا با چنگ‌زدن بر حادثه پاریس، بتواند چهره مخدوش صهیونیست‌ها را در جهان ـ بویژه در اروپا ـ ترمیم کند، اقدامات او چنان ناشیانه بوده که بعید است بتواند حتی افکارعمومی در سرزمین‌های اشغالی را هم تحت‌تاثیر قرار دهد، زیرا حتی آنها هم می‌دانند با انتقال پیکر چهار یهودی از فرانسه به بیت‌المقدس و سوگواری تشریفاتی برای آنها، جهان سابقه رژیم صهیونیستی در تندروی و تروریسم را فراموش نخواهد کرد.

به‌نظر می‌رسد در چنین شرایطی که نتانیاهو حادثه پاریس را دستاویزی برای پروژه اسلام‌هراسی قرار داده، جامعه غربی باید با قاطعیت مانع از تداوم چنین رفتارهایی شود که جز تشدید افراطی‌گری در جهان، حاصلی دربر نخواهد داشت.

محمود هرندی ‌- جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها