رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس به‌دنبال دولتی کردن شهرداری‌ها نیست، گفت: بهتر است شهرداران به جای امید داشتن به بودجه‌های دولتی دنبال راهکارهایی برای خلق درآمدهای جدید باشند.
کد خبر: ۷۵۹۴۸۹
توصیه‌های رئیس مجلس به شهرداری‌ها

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در دیدار شهرداران کلانشهرها تأکید کرد: شما باید به جای این‌که به‌دنبال گرفتن پول از دولت باشید، به‌منظور پیشبرد کارهای عمرانی از فاینانس استفاده کنید تا در سال‌های آینده اوضاع بهبود یابد.

لاریجانی درباره دولتی کردن شهرداری‌ها نیز گفت: فضایی که آقای قالیباف مطرح کرد (دولتی کردن شهرداری‌ها) ممکن است در دولت و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد اما در مجلس وجود ندارد اما این‌که در مجلس به شهرهای کوچک بیشتر توجه می‌شود، درست است زیرا در این خصوص مطالبات بسیاری وجود دارد. در ابتدای این نشست قالیباف با اشاره به ضرورت اصلاح دیدگاه غلط حاکم بر قوای سه‌گانه درباره نهاد عمومی شهرداری‌ها گفت: نگاه کنونی حاکم بر قوای سه‌گانه این است که صددرصد شهرداری‌ها را دولتی کنند.

صفار هرندی: بعضی از رسانه‌های داخلی سنگ خارج را به سینه می‌زنند

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در همایش بزرگداشت روز بسیج رسانه گفت: شکل‌گیری بسیج یک ضرورت برای انقلاب اسلامی بود و مردم با دغدغه حفاظت از آب و خاک و حفظ اسلام به بسیج پیوستند.

به گزارش فارس، صفارهرندی بیان کرد: عزیزانی که تجمع چند تخصص را موجب فساد می‌دانند و می‌گویند این اتفاق، ابوذر و سلمان را هم فاسد می‌کند چرا روزی که افشردی (سردار شهید حسن باقری) روزنامه‌نگار بود و دست به اسلحه برد این‌گونه احساس خطر نکردند؛ ظاهرا آنجا ما نیاز به ابوذر‌ها داشتیم و وقتی نیاز‌مان مرتفع شد باید کنار گذاشته می‌شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شعار «بسیجی واقعی، همت بود و باکری» که در روزهای فتنه توسط فتنه‌گران سر داده می‌شد، گفت: اینان با این شعار‌شان می‌خواستند این را بگویند که بسیجی فقط مرده‌اش خوب است و بسیجی زنده خطرناک است.

صفار هرندی تاکید کرد: بزرگانی که از سر غفلت این اشتباه استراتژیک را انجام می‌دهند و کلامی را می‌گویند اما به بار معنایی آن نمی‌اندیشند، باید سخن خود را اصلاح کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که برخی رسانه‌های داخلی، سنگ خارج را به سینه می‌زنند، گفت: این رسانه‌ها این پرسش را جواب دهند که چرا اگر در پاریس یک فتنه‌ای سبب ضربه خوردن به گوشه‌ای از جهان غرب شود و تظاهراتی اتفاق می‌افتد برای آنان ارزش ایجاد می‌کند، اما وقتی در کشور ما جریان شرور تروریسم به جان مردم می‌افتد برای آنان دغدغه‌ای ایجاد نمی‌شود.

کاهش سوال از وزرا نسبت به دولت قبل

حسین مظفر، معاون نظارت مجلس دوشنبه‌شب در برنامه «متن حاشیه» گفت: تعداد سوال‌های مطرح شده در دولت یازدهم در مقایسه با مدت مشابه در پایان دولت دهم 10درصد کاهش یافته است. به گزارش تسنیم، او اظهار کرد: مجلس نهم تاکنون 4566 تذکر کتبی و شفاهی به مسئولان اجرایی داده و در حدود 980 سوال نیز مطرح شده که این تعداد سوال میان دستگاه مختلف از رئیس‌جمهور گرفته تا وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دیگر، توزیع شده و در اکثر اوقات نیز به نتیجه رسیده است.

اعلام جرم علیه «خبرآنلاین»

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در گفت‌وگو با فارس، از اعلام جرم علیه پایگاه اطلاع‌رسانی خبر آنلاین با موافقت دادستان کل کشور خبر داده و گفته است: تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات درباره پایگاه اینترنتی خبرآنلاین بسیار ضعیف بوده است. دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد فضای مجازی به جولانگاهی برای نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه نهادهای کشور تبدیل شود. هیات نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه بابت درج مطلبی که تضعیف نیروهای مسلح را در پی دارد به پایگاه خبر آنلاین تذکر داده بود.

هیچ استیضاحی قطعی نیست

حسین سبحانی‌نیا، عضو هیات رئیسه مجلس در واکنش به برخی خبرها درباره استیضاح برخی وزرای دولت یازدهم، به باشگاه خبرنگاران گفت که هیچ کدام از طرح‌های استیضاح وزرا از سوی نمایندگان، تا این لحظه به مرحله قطعیت نرسیده و نمی‌توان گفت که کدام وزیر بیش از همه خطر استیضاح را احساس می‌کند. او با این وجود یادآور شد: در حال حاضر استیضاح وزیر آموزش و پرورش و وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح است، اما تا به این لحظه هیات رئیسه مجلس از سوی استیضاح کنندگان نامه‌ای دریافت نکرده است.

تغییر مدیرکل امور مجلس وزارت امور خارجه

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان طی حکمی، محمدجواد رسولی را به عنوان مدیرکل جدید امور مجلس و قوانین وزارت امور خارجه منصوب کرد. حسن قشقاوی، معاون وزیر امور خارجه در مراسم معارفه مدیرکل جدید امور مجلس و قوانین گفت: همکاری و صمیمیت موجود بین دستگاه دیپلماسی کشور و مجلس گام مهمی در گسترش دیپلماسی پارلمانی و به استفاده از ظرفیت مجلس در پیشبرد اهداف و سیاست خارجی کشور منجر خواهد شد.

ثروت نمایندگان کنگره آمریکا

گزارش جدید یک مرکز تحقیقاتی در واشنگتن نشان می‌دهد نمایندگان کنگره آمریکا 18 برابر ثروتمندتر از شهروندان عادی این کشور هستند؛ موضوعی که بر ثروت‌اندوزی سیاستمداران آمریکایی و وجود شکاف طبقاتی در این کشور صحه می‌گذارد. به گزارش ایران دیپلماسی، پایگاه اینترنتی مرکز غیرانتفاعی سیاست پاسخگو در آمریکا در تازه‌ترین ارزیابی خود درباره میزان دارایی‌های نمایندگان کنگره، ارزش خالص متوسط دارایی یک عضو کنگره را در سال 2013 میلادی، یک میلیون و 29 هزار و 505 دلار اعلام کرد. براساس این آمار، ارزش خالص متوسط دارایی یک خانوار عادی در همین سال 56 هزار و 355 دلار بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها