حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) هفت درصد در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۵۸۹۶۲
حجم آب ورودی به مخزن سدهای کشور کاهش یافت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، به پنج میلیارد و 850 میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 6 میلیارد و 290 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

همچنین میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، 6 میلیارد و 880 میلیون مترمکعب گزارش شده، در حالی که میزان آب خروجی در مدت مشابه سال آبی گذشته، 6 میلیارد و 920 میلیون مترمکعب بود.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور اکنون 19 میلیارد و 430 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که درمقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل 5.2 درصد افزایش نشان می دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود 18 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور اکنون 47.4 میلیارد مترمکعب گزارش شده که میزان انباشتگی این سدها حدود 41 درصد است.

پیشتر وزیر نیرو گفت: با وجود بارندگی های مناسب در سال آبی جاری، میزان ورودی آب به سدهای کشور همچنان کمتر از آب خروجی از سدها است.

حمید چیت چیان افزود: میزان بارش ها در سال آبی جاری درمقایسه با متوسط 47 سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافته، اما هنوز در سدها میزان ذخیره آب روند کاهشی را نشان می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها