مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 50 درصد زنان و 40 درصد مردان کشور به دلیل تغذیه نامناسب و کم تحرکی دچار اضافه وزن هستند.
کد خبر: ۷۵۸۹۴۸
وزارت بهداشت: نیمی از مردم ایران، چاقند

زهرا عبداللهی امروز دوشنبه در حاشیه جشنواره غذای سنتی در تربت حیدریه در جمع خبرنگاران افزود: اضافه وزن، باعث بروز انواع بیماری های غیر واگیر دار و افزایش انواع سرطان ها شده است.

وی گفت: مصرف بی رویه فست فودها، قند و چربی و عدم استفاده منظم از انواع سبزیجات در برنامه غذایی باعث اضافه وزن و چاقی در افراد می شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سوء تغذیه در اغلب افراد، افزود: با برنامه ریزی های این وزارت بهداشت در دو دهه گذشته، سوء تغذیه در کودکان به کمتر از پنج درصد کاهش یافته است.

عبداللهی گفت: سوء تغذیه و ناامنی غذایی در برخی استانها از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می شود.

وی افزود: بر اساس مطالعات میدانی، کمبود ریزمغذی ها، آهن و انواع ویتامین ها به ویژه در کودکان دو تا پنج سال، دانش آموزان و زنان باردار در استان های مزبور وجود دارد.

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اظهار داشت: برای کاهش بیماری های تغذیه ای باید الگوی مصرف غذایی مردم اصلاح شده و استفاده از غذاهای سنتی و بومی در هر منطقه گسترش یابد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها