دادستان کل کشور از تشکیل گروهی متشکل از کارشناسان قضایی و اقتصادی به منظور پیگیری پرونده پدیده شاندیز در کنار پیگیری و اقداماتی دادستانی مشهد در این پرونده خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۷۱۴
تشکیل تیم پیگیری پرونده «پدیده» در دادستانی کل کشور

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در حاشیه نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس اگاهی استان‌های سراسر کشور درباره آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز و تبلیغ این شرکت در صدا و سیما به رغم دستور دادستانی مشهد مبنی بر ممنوعیت تبلیغات اظهار داشت: نسبت به شرکت‌هایی که پرونده‌های آنها در دادگستری و دادستانی مشهد مطرح و در حال رسیدگی است از سوی دادستانی مشهد اعلام شده که تبلیغات این شرکت‌ها در مجامع عمومی و رسانه ملی ممنوع است. این مسئله هم به رسانه ملی و هم به مجموعه مبادی ورودی و خروجی شهرها اعلام شده است.

دادستان کل کشور اضافه کرد: نسبت به اصل پرونده گزارشاتی وجود دارد. در این قضیه یک جنبه موضوع نسبت به کسانی است که سهام دارند و طبیعتا اقدامات قضایی با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود در راستای مورد آسیب قرار نگرفتن سهام مردم است.

وی ادامه داد: کار اقتصادی نباید توأم با تخلف و فساد باشد اگر در یک بخشی شرکتی اجازه یافته باغات و اراضی کشاورزی را تغییر کاربری دهد نباید بخش‌های دیگر نیز ضمیمه شود و بیشتر از میزان مجاز تغییر کاربری صورت گیرد و قطعا با این موضوع برخورد می‌شود.

رئیسی افزود: اگر در این پرونده تبدیل کاربری باغات و اراضی کشاورزی صورت گرفته طبق قانون باید متوقف شود و مسئولیت پیگیری آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

دادستان کل کشور ادامه داد: دادستانی مشهد هم اکنون در حال رسیدگی به پرونده است و باید اجازه دهیم دادستانی کار خود را با سرعت و دقت دنبال کند و به طور قطع نتایج قضیه و پیگیری‌ها به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه ادامه یافتن تبلیغ تبرک و پدیده شاندیز از رسانه ملی گفت: طبق گزارشاتی که به ما داده‌اند براساس دستور ابلاغ شده از سوی دادستان مشهد به صدا و سیما تبلیغات ممنوع شده و اگر در موردی تبلیغات صورت گرفته آن مورد قابل پیگیری است.

رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر فعال بودن دفتر فروش سهام پدیده شاندیز در تهران گفت: این مسئله جای بررسی دارد و دادستانی مشهد نیز همه موارد را دنبال می‌کند. دادستانی مشهد در این قضیه به طور جدی مشغول کار است و تخلفات این شرکت نیز عمدتا از سوی دو الی سه سازمان به دادگستری اعلام شده است و هم اکنون در حال رسیدگی است.

دادستان کل کشور ادامه داد: در این قضیه دو جنبه وجود دارد اول اینکه تخلفات اعلام شده به دادگستری مشهد مورد پیگیری قرار می‌گیرد و تا زمان اعلام نظر دادستانی مشهد نظر قاطعی در خصوص این تخلفات اعلام نمی‌کنم تا رسیدگی‌ها صورت گیرد و دوم اینکه در کنار این قضیه به مردم که گاها موضوع را با مراجعه به بخش‌های مختلف پیگیری می‌کنند اعلام می‌کنم تمامی اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی در جهت رفع نگرانی مردم است تا ضمن ادامه یافتن کار اقتصادی جرم و تخلفی نیز رخ ندهد.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی برای برخورد با تخلف جدی است و معتقدیم اگر تخلفاتی صورت گرفته باید به صورت جدی دنبال و پیگیری شود. در کنار پیگیری های دادگستری و دادستانی مشهد ما نیز در دادستانی کل کشور تیمی را متشکل از کارشناسان قضایی و اقتصادی تشکیل داده‌ایم و این تیم به کمک دادستانی مشهد کار را دنبال می‌کند. مسئولیت این بخش نیز برعهده آقای بختیاری معاون دادستانی کل قرار گرفته است.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سهامدار
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
با سلام در رابطه باپدیده
مردم در پدیده كار و سرمایه و اینده مالی داشتن، شما كه بفكر منافع مردمین ؟ چرا بعد از گذشت 6سال یادتون اومده تحقیق و بررسی كنید، كاری كردین هیچ سرمایه گذاری جرات سرمایه گذاری نكنه، پهلوان حق هیچكس و نخورد با پول خودش و مردم دارد كشور را اباد میكنه، شما با این كارتون و شایعات مردم را ترسانیدن كه مقدار زیادی از سهامشان را یكدفعه بفروشن و پشت شركت را خالی كنند حالا اگه شركت جوابگو سهام مردم نباشه خودتان را حق به جانب میگری ما به مردم هشدار دادیم پس شما كه ادعا میكنید به فكر مردم هستین از این سرمایه ملی و هم احقاق جوانان كه مشغول بكارند و سهامداران از و همچنین شركت پدیده و مردم حمایت فرمایید با تشكر

نیازمندی ها