با توطئه نفتی آمریکا و عربستان علیه ایران

۱۸هزار میلیارد تومان از جیب دولت و ملت ایران رفت

معاون وزیر نفت گفت: امسال با توجه به اضافه شدن حدود ١٢٠ میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری، بخش عمده‌ای از کسری گاز پارسال جبران می‌شود.
کد خبر: ۷۵۸۵۵۴

به گزارش شانا، رکن‌الدین جوادی با اشاره به این که در سال گذشته در کمترین دمای زمستان حدود ١٦٠ میلیون متر مکعب کسری گاز وجود داشت، تاکید کرد: امسال با وارد مدار شدن تولید فازهای ١٢، ١٥، ١٦، ١٧ و ١٨ پارس جنوبی با کمبود انرژی قابل ملاحظه‌ای مواجه نخواهیم بود و این حاصل تلاش همکاران مختلف در صنعت نفت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تامین نیاز فوری کشور به گاز، نرخ بازگشت یکساله سرمایه‌گذاری و برداشت از میدان مشترک را از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در میدان گازی پارس جنوبی عنوان و تصریح کرد: اگر برداشت از این میدان با کندی پیش رود ممکن است گاز و میعانات به سمت کشور رقیب حرکت کند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط یاد شده، ضرورت دارد مجلس به میدان پارس جنوبی نگاه ویژه‌ای داشته باشد تا طرح‌های توسعه‌ای این میدان متناسب با زمان تامین مالی شود.

معاون وزیر نفت با بیان این که سهم ١٤٥ درصدی شرکت ملی نفت ایران از درآمدهای نفتی با توجه به کاهش قیمت نفت کمک چندانی به تامین نیازهای این شرکت نمی‌کند، افزود: در این زمینه باید راهکارهای ارائه شده از سوی صنعت نفت به مجلس توسط نمایندگان بررسی و در بودجه ٩٤ و برنامه ششم توسعه اقتصادی لحاظ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها