فرمانده پیشمرگه کرد با بیان اینکه حمله گسترده شبه نظامیان داعش در منطقه گوئر مخمور شکست خورد اظهار کرد ابوبکر البغدادی شخصا این حمله را رهبری می کرد اما تحقیر شد و بازگشت.
کد خبر: ۷۵۸۳۷۵
تحقیر ابوبکر بغدادی در فرماندهی

به گزارش سایت «انتخاب»، سیروان بارزانی فرمانده پیشمرگه در منطقه گوئر مخمور گفت: داعش در این عملیات با شکست مواجه شد و همه ی نیروهای آن فرار کردند. اکنون این منطقه کاملا تحت تسلط نیروهای پیشمرگه است.

بارزانی گفت: نزدیک به 160 نیروی داعش از طریق قایق از رود دجله عبور کردند اما نیروهای پیشمرگه موفق به دام انداختن آنها شدند.

احتمال اعدام سران فتنه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تلاش فتنه‌گران برای رفع حصر سران فتنه گفت: آنها می‌خواهند وضعیت را به همان ماه‌های بعد از انتخابات بازگردانند که مسلماً شکستن حصر و از حصر بیرون آمدن آنها به ضرر کشور است.

غلامعلی حدادعادل در گفت و گو با سایت سراج 24 درباره تاکید کارشناسان مبنی بر اینکه بعد حصر آزادی نیست و احتمال اعدام سران فتنه وجود دارد گفت: این امر با دادگاه است و قوه قضائیه باید در این زمینه تصمیم بگیرد؛ شورای عالی امنیت ملی اختیاراتی دارد و این (حصر) مصوبه شورای عالی امنیت ملی است.

ادعاهای رسانه های بیگانه در باره دیدار کری-ظریف

رسانه ها با بهره گیری از تاکتیک های تبلیغی قلب واقعیت و وارونه نمایی موضوع دیدار درپیش روی وزرای خارجه ایران و آمریکا را که قرار است هفته جاری و درسوئیس برگزار شود ، این گفتگوها را مقدمه ای بر توافقات پنهانی تهران و واشنگتن درباره نحوه مدیریت فضای مذاکرات هسته ای و دستیابی به راه حلی عملی تا قبل از پایان مهلت پنج ماهه می پندارند .

بلندگوهای تبلیغی بیگانه و درآستانه برگزاری دور دیگری از مذاکرات هسته ای تهران و گروه پنج بعلاوه یک ، با تاکید بر سری بودن موضوعات این گفتگوی احتمالی تلاش می کنند تعامل دیپلماتیک و دیپلماسی هسته ای ایران را غیرقابل اعتماد و فریبکارانه القاء‌ کنند .

دراین زمینه تلویزیون آمریکا گفت "مذاکرات سری ایران و آمریکا از طریق عمان عملا راه را برای توافق اتمی موقت تهران هموار ساخت ایران و شش قدرت جهانی شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین امیدوارند تا دو ماه دیگر در مورد چارچوبی به توافق برسند که بتوانند زمینه را برای توافق نهایی فراهم کنند که ضرب الاجل آن پنج ماه دیگر است ".

مفتی آل سعود: علیه شاه تظاهرات نکنید

عبدالعزیز آل شیخ مفتی درباری عربستان سعودی مردم را از دعوت کنندگان به تظاهرات و تحصن و قیام علیه پادشاه عربستان برحذر داشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، آل شیخ در سخنرانی خود در مسجد جامع ترکی بن عبدالله در شهر ریاض دعوت به تظاهرات و تحصن علیه رژیم حاکم را دعوت به گمراهی و فساد تلقی کرد.

آل شیخ همچنین مردم را از همراه و همگام شدن با چنین افرادی برحذر داشت و تاکید کرد : چنین افرادی هیچ خیر و سودی در آنها نیست و از آنان فقط بلا برمی خیزد و مردم را به کارهای زشت خود آلوده می کنند.

با توجه به افزایش فعالیت فعالان سیاسی در نقاط مختلف عربستان و روبه وخامت گذاشتن وضعیت جسمی ملک عبدالله اخیرا روحانیون درباری این کشور صدور فتواهای تحریم تظاهرات علیه رژیم حاکم را افزایش داده اند.

استقبال آمریکا از نفوذ ایران در عراق

رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا می‌گوید تا زمانی که دولت عراق به فراگیری همه گروه‌های داخل کشور متعهد بماند، به گمان او نفوذ ایران در آن کشور مثبت خواهد بود.

به گزارش صدای آمریکا، ژنرال مارتین دمپسی روز پنجشنبه در پنتاگون و در پی دیدار با همتای اسرائیلی خود گفت حضور نیروهای ایرانی در عراق و هرگونه همکاری دو کشور تاکنون مزاحمتی ایجاد نکرده است.

ژنرال دمپسی همچنین گفت ایران از زمان ترمیم حاکمیت عراق در سال ۲۰۰۴ میلادی، علاقمند به تاثیرگذاری در آینده کشور بوده است.

ژنرال ارشد آمریکایی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد عملیات نظامی ایران درعراق با بیان این که رهبران عراق آمریکا را از فعالیت‌های ایران علیه گروه داعش مطلع نگاه داشته‌اند، گفت: «این عملیات تاکنون ماموریت و امنیت نیروهای آمریکایی را تهدید نکرده است، ولی در صورت هرگونه تغییر، ایالات متحده نیز طرح های نظامی خود را با آن تطبیق خواهد داد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
حتما ابوبكر بغدادی را با مارشال جیاپ عوضی گرفته اند.

نیازمندی ها