رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه در بودجه سال 93 دولت باید برخی پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار می‌کرد ولی دولت در این راستا موفقیت چشمگیری نداشته و نتوانسته مشکل بیکاری را حل کنند.
کد خبر: ۷۵۸۰۷۲
موفق نبودن دولت در خصوصی سازی و رفع بیکاری

علی لاریجانی عصر امروز در جلسه شورای اداری که در سالن آمفی تئاتر استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر کشور از چند مسئله رنج می‌برد که برای رفع این مسائل و مشکلات نیازمند تفکر و همفکری مسئولان و مدیران و اندیشمندان است.

وی به رشد نقدینگی ایران اشاره کرد و ادامه داد: رشد نقدینگی کشور ما 680 هزار میلیارد تومان بوده و مشکل اقتصادی موجود زائیده این رشد نقدینگی است.

لاریجانی گفت: در حال حاضر 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی کشور در حال اجرا بوده که بیشتر آن‌ها کمتر از 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی کل کشور تا پایان امسال حدود 30 هزار میلیارد تومان برآورد شده است، ادامه داد: اگر دولت بخواهد پروِژه‌های عمرانی در حال احداث را به اتمام رسانده و از آن بهره‌برداری کند سال‌های طولانی باید منتظر بماند؛ لذا باید از بخش خصوص در این راستا استفاده کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به بدهی وزرات نیرو به پیمانکاران نیز اشاره کرد و ادامه داد: وزرات نیرو 30 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد.

وی به مشکل کم‌آبی کشور نیز اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی به مصرف می‌رسد ولی به دلیل مدرن نبودن کشاورزی کشور زمین‌های کشاورزی کشور دچار کمبود آب هستند.

وی به مزایای مهم آبیاری تحت فشار اشاره و خاطرنشان کرد: باید بتوانیم در این راستا اقدامات لازم را انجام داده و آبیاری تحت فشار را در کشور ساماندهی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های مهم آذربایجان غربی نیز پرداخت و تصریح کرد: آذربایجان غربی از لحاظ زمین‌های کشاورزی بسیار غنی بوده و می‌تواند از این ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف اقتصادی استفاده کند.

لاریجانی به حمایت از تولید ‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: تولیدکنندگان با وجود رکود اقتصادی، معوقات بانکی و همچنین سرمایه در گردش دچار مشکل شده و در این راستا باید بانک‌ها تامین‌کننده سرمایه در گردش واحدهای تولیدی باشند.

وی نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی را یکی دیگر از مشکلات مهم اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: مطابق قانون باید هر سال 10 درصد بودجه جاری کشور کاهش یابد و این در حال است که کارکنان دولت نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه بر تعداد آنان نیز افزوده شده است.

لاریجانی به ‌ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در پروژ‌ه‌های عمرانی دولتی اشاره کرد و ادامه داد: اگر تسهیلاتی نظیر بخشودگی معوقات بانکی، تامین سرمایه در گردش سرمایه سرمایه‌گذاران در بانک‌ها تامین شود می‌توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بخشودگی معوقات بانکی و توسعه شبکه راه‌آهن از جمله برنامه‌ها و همچنین منویات مقام معظم رهبری است که در بودجه سال آینده مطرح خواهد شد.

لاریجانی به ضرورت اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سیاست مقاومت اقتصادی در بودجه هر سال ترجمه و اجرا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محاسب
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
۰
۰
اقای رییس مشكلاتی را مطرح میكنند كه 37 سال همه مسئولین دران شریك واقعی هستند ،من طرفدار این دولت نبوده وسالها برعلیه احمدی نژاد نوشتم ودادزدم 800میلیارد دلار حیف ومیل شد اقا یكبار هم انتقاد نكردند دلار را با دستكاری متغیرها ی اقتصادی وپولی وبانكی به 3000تومان رساندند ،بالاترین ركورد اختلاس زده شد بودجه را هركی هر كی تصویب شد، اموال بیت المال به نام خصوصی سازی چپاول شد ،جنگلها ومسیر رودخانه ها و سدها وكنار دریا وزمین ها كشاورزی را سند زدند وبردند اما كلامی از ایشان شنیده نشد ولی به تازگی فعال شده اند شاید زمینه را برای رییس جمهوری فراهم میكنند ....

نیازمندی ها