نماینده تهران در گفتگو جام جم آنلاین

غرب سناریویی را تدارک دید که امروز گریبان خودش را گرفت

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر توسط جریان های تروریستی در فرانسه گفت: این اتفاقات نشان داد که کشورهایی که پشت صحنه تروریست خاورمیانه بودند اکنون گرفتار همان تروریست ها شده اند.
کد خبر: ۷۵۷۹۴۲
حامیان تروریسم،گرفتار تروریست‌های خود ساخته شده‌اند

علی لاریجانی روز شنبه در همایش وحدت و امنیت که با حضور علمای شیعه و سنی استان آذربایجان غربی و به مناسبت هفته وحدت در مصلای ارومیه برگزار شد با اشاره به سخنرانی نمایندگان اهل تسنن در این مراسم افزود: این سخنان گویای وحدت و حفظ انضباط در کشور است و این جلسه نیز نشان دهنده دغدغه های مشترک میان شیعه و سنی است زیرا همه نگران اسلام هستند.

وی با بیان این که در این تردیدی نیست که موضوع وحدت از نظر عقلی امری لازم است چون همه تابع یک آیین هستیم، ادامه داد: باید اصل بر وحدت باشد چون بنیاد اسلام بر وحدت و همزیستی بنا شده است.

رییس قوه مقننه با تاکید بر این که دلیلی برای تفرقه در داخل نداریم ادامه داد: یک پیامبر، یک کتاب آسمانی و یک قبله داریم و بسیاری از احکام دینی مان یکسان است که چیز کمی نیست و همین موضوع باعث وحدت بیشتر می شود. همه این ها نشان می دهد که همه فرقه های اسلامی در وجوه مختلف همگرایی زیادی دارند.

وی با اشاره به وجود آمدن گروه های تندرو در خاورمیانه افزود: ما همه یک آیین و کیش داریم اما کسانی امروز ناهنجاری هایی را در بلاد اسلامی انجام می دهند که یا ماموریتی برای برهم زدن وحدت دارند یا بسیار بدفکر هستند که می خواهند به نام تکفیر، بین شیعه و سنی تفرقه بیندازند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط منطقه و عالم اسلام به هر عقل سلیمی می گوید که هر کسی که این اختلافات را به وجود آورده می خواهد دامنه اش را آن قدر وسیع کند که آن کشور را از اصل ساقط کند.

لاریجانی با تاکید بر این که مشکل امنیتی باعث فرار سرمایه می شود، ادامه داد: چند روز گذشته در فرانسه اتفاقاتی افتاد که باعث به هم ریختگی فراوانی در این کشور شد. البته در عالم اسلام نیز چندین سال است که توسط همین کشورها اختلافات زیادی به وجود آمده و حالا همین کشورهایی که از پشت صحنه، تروریست ها را در عالم اسلام می دیدند و حمایت می کردند، حالا درک می کنند که چه اتفاقاتی با تروریست در کشورهای اسلامی رخ داده است.

وی ادامه داد: آن ها با حضور در عراق و افغانستان مشکلات عدیده امنیتی به وجود آورده اند حالا ببینید که چه رخ داده است؛ فرانسه، همه چیز به هم ریخته و هیچ کسی در امنیت نیست و اگر امنیت وجود نداشته باشد زندگی مختل می شود حالا این موضوع به جان خودشان افتاده است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل تروریست به خصوص درباره این جریان عجیب و غریبی که همه را کافر می داند و خود را مومن، نشان می دهد که خودپرستی در درونشان موج می زند که ناامنی ایجاد می کنند اما از طرفی هم گویای این است که افکار آن ها تصنعی و دست ساز است که البته ریشه دار نیست و افکاری که ریشه دار نباشد نمی تواند رشد کند.

لاریجانی با تاکید بر تقویت وحدت بین مسلمانان گفت: باید با گروه های تروریستی و تندرو که در جامعه به دنبال تخریب اسلام هستند، مقابله کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها