سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد:

برخورد با عوامل دخیل در تخلف پاساژ علاءالدین

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: با عواملی که در تخلف رخ داده در طبقه هفتم پاساژ علاءالدین دخیل بودند یا به این تخلف کمک کردند، برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۷۷۱۴
برخورد با عوامل دخیل در تخلف پاساژ علاءالدین

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، درباره عملکرد شرکت حریم‌بان و شهربان شهرداری تهران در تخلف صورت گرفته در پاساژ علاءالدین، اظهار کرد: در گذشته امر نظارت بر ساخت و سازها به صورت توزیع شده در مناطق و نواحی شهرداری انجام می‌شد، اما شورای شهر در دوره قبل مصوبه‌ای تعیین کرد تا این ساختار را متمرکز کند و بر اساس آن این شرکت ایجاد شد.

وی عنوان کرد: این تغییرات در استحکام آن ساختار و نوع نظارت تاثیر می‌گذارد، اما مشکل این است که فردی که می‌خواهد تخلفی انجام دهد (آن هم تخلفاتی در سطح موضوع مربوط به پاساژ علاءالدین)، بدون توجیه، بهانه و اطلاع قبلی مرتکب آن نمی‌شود. همین نامه‌هایی که گرفته شده هم توجیهاتی بوده که توانسته بر اساس آن عوامل و ماموران شهرداری را راضی کند تا جلوی فعالیت ساخت و ساز در این پاساژ را نگیرند.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: اما با این حال تخریب واحد تجاری ساخته شده در پاساژ علاءالدین به معنای این است که تخلف در هر مقطعی که باشد، باید با آن برخورد شود و شورا و مدیریت شهری به انجام این کار مصمم هستند. بنابراین مالک نباید مال خود را ضایع کند و به امید این‌که با آن برخورد نخواهد شد، به کارش ادامه دهد. البته با عواملی که در این موضوع دخیل بودند یا به این تخلف کمک کردند نیز برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد: وجود شرکت شهربان و حریم‌بان ضروری است و اگر ایرادی در ساز و کار آن وجود دارد یا نمی‌تواند بموقع جلوی تخلف را بگیرد باید آن را اصلاح کرد. بنابراین قطعا نیاز به گشت‌های محلی وجود دارد. حال من قضاوت نمی‌کنم که عملکرد این شرکت بهتر بوده یا سیستم قبلی که از طریق نواحی و مناطق شهرداری صورت می‌گرفت، اما معتقدم باید در طرح‌های بزرگ از سیستم نظارت تصویری استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها