مقاومت اسطوره ای اهالی نبل و الزهرا در ریف حلب سوریه در مقابل تروریست های تکفیری حماسه دیگری را در تاریخ مقاومت مردم سوریه در برابر گروههای تروریستی رقم زد.
کد خبر: ۷۵۷۵۵۹
مقاومت شجاعانه اهالی نبل و الزهرا سوریه در برابر تروریست‌ها

به گزارش روز جمعه خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه، نیروهای دفاع ملی سوریه در شهرهای نبل و الزهراء با همکاری ارتش، حمله گروههای مسلح تکفیری وابسته به جبهه تروریستی النصره از دو محور شرق و غرب را در هم شکستند و تلفات سنگینی به عناصر النصره وارد کردند.

گروههای تروریستی جبهه النصره قصد پیشروی از دو محور نبل و الزهرا را داشتند که با مقاومت قهرمانانه نیروهای دفاع ملی با پشتیبانی ارتش و نیروی هوایی سوریه ناکام ماندند.

طی یکماه گذشته صدها تروریست با گلوله باران سنگین قصد نفوذ به این دو شهر را داشتند که شکست خوردند. عناصر تروریست ضمن اعتراف به این شکست، درگیری با داعش را عامل ناکامی خود در محورهای نبل و الزهرا عنوان کردند.

طی چند ساعت گذشته، نیروهای دفاع ملی با مقاوت در برابر تروریست های مسلح، موفق شدند چند دستگاه تانک و خودروی آنها از نوع "بی ام و" را در ورودی شهر نبل منهدم کرده و با جلوگیری از نفوذ عناصر مسلح از دو محور شرق و غرب، تلفات سنگینی به آنها وارد کنند.

در مقابل، تروریست ها با گلوله باران شدید مناطق مسکونی دراین دو شهر، چندین تن را زخمی کردند، در بین زخمی شدگان دو کودک نیز دیده می شود.

نبل و الزهرا دو شهر مهم شیعه‌نشین شمال شهر حلب سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه، از دو سال و نیم پیش تا کنون در محاصره کامل تروریست‌های مسلح تکفیری قرار گرفته‌، ولی متأسفانه این خبر، از سوی ابر رسانه‌های جهانی سانسور شده است.

‌این دو شهر با جمعیت بالغ بر 70 هزار نفر، میزبان نزدیک 15 هزار آواره شیعه هستند که در پی آشوب‌های دو سال اخیر سوریه به آنجا پناهنده شده‌اند. همچنین هزاران نفر دیگر از جمله خانواده‌های مخالفان و برادران و خواهران اهل تسنن که از پیوستن به نیروهای ضد دولتی خودداری کرده‌اند، در این دو شهر اقامت گزیده‌اند.

عناصر مسلح، از ورود آذوقه و سایر نیازهای اولیه زندگی به این مناطق جلوگیری می‌کنند و هر کس را که مستقیم و یا غیر مستقیم قصد فرستادن هر گونه کمک به این دو شهر را داشته باشد، تهدید به مرگ می‌کنند.

مردم این شهرها هیچ گونه سوختی از جمله نفت و گازوئیل برای تهیه غذا و گرم کردن خانه‌های خود ندارند؛ بنابراین، به استفاده از چوب روی آورده‌اند که مشکلات تنفسی متعددی را برای کودکان و سالخوردگان پدید آورده است.همه داروخانه‌های سطح این دو شهر نیز به علت کمبود شدید دارو تعطیل شده و بیماران به شدت نیازمند دارو هستند.

در همین حال، "شریف شحاده" نماینده پارلمان سوریه در این باره به شبکه العالم گفت: این نبرد روزی اتفاق افتاد که پیامبر گرامی اسلام (ص) درباره آن فرموده اند:"تمام ایمان در مقابل تمام کفر قرار گرفت".

وی تصریح کرد: این جنگ برای حکومت سوریه به منزله جنگ با تمام ملت سوریه است، زیرا حکومت هیچ فرقی میان این روستا یا دیگری و این شهر یا آن شهر قائل نمی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها