در آستانه دور تازه مذاکرات هسته‌ای، مدیران کل سیاسی وزارت خارجه‌ فرانسه و آلمان به منظور رایزنی با مقامات کشورمان وارد تهران شدند.
کد خبر: ۷۵۷۳۷۲
مقامات سیاسی فرانسه و آلمان در تهران

به گزارش فارس، ژان فرانسوا ژیرو، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه فرانسه و کلمنتس فون گوتسه، مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه آلمان به منظور رایزنی با همتایان و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران، سه‌شنبه‌شب وارد تهران شده‌اند.

فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی می‌پیوندد

دبیرکل سازمان ملل گفت: فلسطین اول آوریل 2015 (دوازدهم فروردین 1394) به دادگاه کیفری بین‌المللی می‌پیوندد؛ اقدامی که فلسطین را قادر می‌سازد جرایم جنگی اسرائیل را پیگیری کند. به گزارش ایسنا و به نقل از آسوشیتدپرس، فلسطین درخواست خود برای عضویت در دادگاه بین‌المللی کیفری را جمعه گذشته ارائه کرد و بان کی مون در بیانیه‌ای که در وبسایت سازمان ملل منتشر کرده، موافقت خود را با این درخواست اعلام کرده است.

بیانیه 270 نماینده در تجلیل از برگزاری باشکوه مراسم اربعین

270 نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای از برگزاری باشکوه اربعین تجلیل کردند. به گزارش میزان، در این بیانیه با قدردانی از «حسن مدیریت مسئولان عراقی در تأمین امنیت و تمهید شرایط»، آمده است: امیدواریم در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی گسترده‌تری این بزرگ‌ترین کنگره جهانی به فرصتی سرنوشت‌ساز برای آزادی قدس شریف از دست پلید صهیونیست‌ها و ظهور عدالت‌گستر جهان حضرت مهدی(عج) تبدیل شود.

سرمایه‌گذاری واشنگتن بر «زبان» و «فیلم» به روایت ظریف

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیروز در نشست بنیاد سعدی با اشاره به اهمیت قدرت فرهنگ، گفت که آمریکا از یک‌سو برای فراگیری زبان کشورهای مورد تهاجم و از سوی دیگر برای تهیه فیلم‌هایی با توهم قدرتمند بودن واشنگتن هزینه می‌کند.

به گزارش ایرنا، او افزود: مدتی از توجه به آموزش زبان فارسی غفلت شده بود و من خوشحالم که دکتر حدادعادل و بنیاد سعدی این وظیفه مهم و راهبردی و مقدس را برعهده گرفتند و با جدیت و توانمندی از زبان فارسی پاسداری می‌کنند.

غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی نیز در این جلسه گفت: محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه یک دیپلمات موفق است و علاقه و بینش فرهنگی درست و عمیقی دارد که همین خصوصیت ایشان، ما را در بنیاد سعدی دلگرم می‌کند.

روایت حکیم از شهادت سرداران ایرانی

سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در گفت‌وگویی با ایلنا، با اشاره به نحوه شهادت سرداران ایرانی در عراق، گفت: برخی از این سرداران شهید و شخصیت‌های برجسته (ایرانی) که (در عراق) به شهادت رسیدند، و فیلم آن هم موجود است، تا لحظه شهادت سلاح به دست نداشتند، ولی مشورت‌ها را به صورت میدانی، به مجاهدان و به نیروهای عراقی می‌دادند.

توهین به یادگاران دفاع مقدس

یک سایت خبری تحلیلی با انتشار یادداشتی تحت عنوان «رمزگشایی از فساد ابوذر و سلمان در کلام رئیس‌جمهور» به مقدسات و یادگاران دوران دفاع مقدس اهانت کرد.به گزارش تسنیم، این سایت در یادداشتی به دو نفر از صحابه خاص رسول خدا و یادگاران دفاع مقدس اهانت کرده است.

در این یادداشت، با سوءاستفاده از اظهارات احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق و سخنرانی حسن روحانی رئیس دولت یازدهم در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، سپاه و بسیج را به فساد متهم کرده است.نویسنده در فراز پایانی این یادداشت سراسر اهانت‌بار خود نوشته است: اگر چرخ‌های اقتصاد به دست اقتصاددانان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نچرخد، باید منتظر باشیم که سلمان‌ها و ابوذرهای فاسد، دیر یا زود کشور را به ورطه سقوط رهنمون کنند. این یادداشت که ساعاتی بعد از روی سایت منتشرکننده حذف شد، واکنش های بسیاری را در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها برانگیخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها