روزنامه خندان

نفوذ از جناح چپ

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۷۵۷۳۵۱
نفوذ از جناح چپ

جام جم: فیلترینگ تسهیلات

وقتی می‌گوییم گاهی مواقع فیلترینگ چیز خوبی است، شما بعضا هی به اصطلاح«ان قلت» بیاورید و مته لای خشخاش بگذارید که چه؟... که این خوب نیست و فلان است و بهمان است و نمی‌دانم از این حرف‌ها؛ که البته هیچ‌وقت هم باعث دلسردی و عقب‌نشینی ما نشده است.

انگار که حتما و حکما یک نفر بالادست ما که برای خودش شخصیتی است و وقتی می‌خواهد حرفی بزند، کلّ خبرنگاران مملکت در قالب یک نشست مطبوعاتی، می‌ریزند دور و برش، باید حرف ما را بزند تا همه قبول کنند که حرف درستی می‌باشد. (بعضی ها دارند چپ چپ نگاه می‌کنند.لابد به خاطر استعمال فعل نتراشیدۀ می‌باشد، می‌باشد. خب اصلاح می‌کنیم. باید نرسیده به پرانتز می‌گفتیم حرف درستی است).

خبر وارده: «رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر این که باید متقاضیان تسهیلات بانکی فیلتر شوند، گفت: اگر قرار باشد که پرداخت نکردن تسهیلات به فعالان اقتصادی به معنای کمبود نقدینگی و محدودیت منابع مالی قلمداد شود، این امر مشکلاتی را برای نظام بانکی به‌وجود خواهد آورد.»ـ به نقل از جراید فاقد تسهیلات

بسته پیشنهادی: از آنجا که صاحب این یک قلم، فاقد هرگونه تسهیلات بانکی است، مگر در حد کار با دستگاه خودپرداز بانک‌ها، فلذا با اعتماد به نفس تمام و به ضرس قاطع ـ و بلکه هم شدیدتر و صدادارتر ـ از طرح فیلترینگ تسهیلات بانکی حمایت محکم می‌کنیم و رهنمودهای ارزندۀ خود را بیان می‌فرماییم. تحویل بگیرید:

1ـ مقدمه اصلاح: به طرح فیلترینگ تسهیلات بانکی به چشم آغاز اصلاح نظام بانکی نگریسته شود که دولت محترم مدت‌هاست بر ضرورت اجرای آن تأکید و تکرار دارد. از داخل همین تسهیلات است لابد که اختلاس و پولشویی و صدتا کوفت و زهرمار دیگر در می‌آید. خوشبختانه، این طرح از مدت‌هاست که درخصوص مثلا وام ازدواج انجام می‌شود و خوب جواب داده. جوانان براحتی نمی‌توانند وام ازدواج بگیرند؛ کانه وامشان فیلتر شده! قطعا در مورد قطع تسهیلات بنگاه های اقتصادی و تجاری کلان هم جواب خواهد داد. نداد، حتما یک کسی جواب خواهد داد که چرا جواب نداد.

2ـ توقیف فیلترشکن: بعضی از آشنایان با بروکراسی نظام بانکی و دالان‌ها و دهلیزهای سایه روشن آن ممکن است که با گرفتن یاری سبز از فامیل‌های مستقر و گاه مستتر خود در انواع بانک‌های خصوصی و دولتی، به ضرب فیلترشکن آشنا و هــــزار فامیل هم که شده، به‌رغم اجرای طرح فیلترینگ، باز هم کمافی‌السابق به تسهیلات مورد نظر خود دست یابند. همان تسهیلاتی که بعضی از جوانان ما لنگ پنج یا ده میلیون آنند و به جای چک کشیدن، آه می‌کشند. فلذا ترتیباتی اتخاذ شود از سوی بانک مرکزی که جلوی این فیلترشکن‌های آشنا گرفته شود و از کار بیفتند.

کیهان: دفاعیات (گفت و شنود)

گفت: بعد از روشنگری‌های مستند صدا و سیما و مطبوعات و رسانه‌ها درباره وطن‌فروشی و جنایات سران و عوامل فتنه آمریکایی اسرائیلی 88، رادیو فردا وابسته به سازمان «سیا» و شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی وابسته به MI6 انگلیس و سایر رسانه‌های ضدانقلاب بدجوری عصبانی شده‌اند.
گفتم: پس انتظار داشتی که وقتی جنایات پادوهای آنها فاش می‌شود، ابراز خوشحالی و خشنودی کنند؟!

گفت: این رسانه‌ها ضمن حمله به افشاءکنندگان جنایت فتنه‌گران، بخش‌هایی از برنامه خود را به حمایت و تعریف و تمجید از سران فتنه 88 اختصاص داده‌اند.
گفتم: کدام بی‌عقل و دیوانه‌ای می‌تواند تعریف و تمجید از وطن‌فروشان را بپذیرد؟!

گفت: چه عرض کنم؟! احتمالا خود سران فتنه هم این تعریف و تمجیدها را باور نمی‌کنند.
گفتم: وکیل مدافع یک سارق مسلح که دست به آدم‌کشی زده بود، به قاضی دادگاه گفت؛ قربان! این شخص، آدم با شرف و درستکار و خوبی است و متهم که از اظهارات وکیل مدافع تعجب کرده بود با عصبانیت به او گفت؛ فلان فلان شده، پول‌وکالتت را از من گرفته‌ای و داری از یک شخص دیگری که نمی‌دانم کیست دفاع می‌کنی؟!

سیاست روز: نفوذ از جناح چپ

برادر شجونی: فاصه‌ای بین احمدی‌نژاد با مشایی نیست و این یک تاکتیک است البته گذشت زمان مسائل را روشن می‌کند.
با توجه به اظهارنظر فوق تاکتیک "احمدی‌نژاد" و "مشایی"، کدام یک از گزینه‌های زیر است؟
الف) احمدی‌نژاد از جناح راست نفوذ می‌کند و مشایی منتظر "سانتر" می‌ماند که گل بزند.
ب) مشایی از جناح چپ نفوذ می‌کند و برای احمدی‌نژاد سانتر می‌کند تا گل بزند.
ج) مشایی از مرکز میدان نفوذ می‌کند و خودش را الکی در محوطه هجده‌قدم به زمین می‌زند و پنالتی می‌گیرد. احمدی‌نژاد پشت توپ می‌ایستد و گل می‌زند.
د) هر دو وقتی چند تا گل می‌خورند و عقب می‌افتند بازی را به هم می‌زنند و زمین مسابقه را ترک می‌کنند.

ایرج ندیمی: "بائوج" باید عذرخواهی کند چون ما را کسانی خطاب کرد که توانایی کمتری نسبت به ایشان داریم.
به نظر شما "ایرج ندیمی" و "بائوج" در کدام یک از اماکن زیر کار می‌کنند؟
الف) فدراسیون وزنه‌برداری
ب) فدراسیون بوکس و قوی‌ترین مردان ایران
ج) فدراسیون ورزش‌های رزمی
د) مجلس شورای اسلامی

مدیرعامل شرکت (پ): می‌گویند بنده با ۹۴ هزار میلیارد پول از کشور فرار کرده‌ام، کدام بانک این مقدار پول دارد که بنده بخواهم با آن از کشور خارج شوم.
به نظر شما کدام یک از بانک‌های زیر اینقدر پول دارد که آقای مدیرعامل بتواند به خارج از کشور برود؟
الف) بانکی که می‌شناسید و به آن اعتماد دارید.
ب) بانکی که می‌شناسید و به آن اعتماد ندارید.
ج) بانکی که هر جا بروی نامش در آنجا می‌درخشد.
د) بانکی که هر جا سخن از اختلاس است نامش می‌درخشد.

معاون شرکت سایپا: با هیچ عقل سلیمی مقایسه "پراید" با "داعش" قابل قبول نیست.
به نظر شما مقایسه پراید با کدام یک از گزینه‌های زیر با عقل سلیم جور درمی آید؟
الف) مرسدس بنز
ب) غول چراغ جادو
ج) براد پیت
د) فانوس شب‌های تاریک

جراید: یک جوان در عراق به دلیل نگهداری از خرس اسباب‌بازی توسط داعش محکوم به شلاق شد.
خبر فوق یادآور کدام ضرب‌المثل شیرین فارسی است؟
الف) نیش عقرب نه از ره کین است / اقتضای طبیعتش این است
ب) خریت نه تنها علف خوردن است
ج) خدا یک عقل درست و حسابی به آنها بدهد و یک پولی به ما
د) از انتشاراین ضرب‌المثل به دلیل وجود کلمات رکیک در آن، معذوریم فلذا پیشنهاد می‌شود همین گزینه را انتخاب کنید.

آرمان: اختلاس در وزن آختولاس!

خب به سلامتی پروژه‌های پدیده و پردیسبان و تبرک پلمب شدند و جلوی تبلیغات هر سه گرفته شد، ابتدای امر بد نیست همین برخورد با یک موسسه کنکور و یک شیرینی‌‌فروشی هم صورت بگیرد، باور کنید بعضی از اختلالات عصبی ملت به خاطر تبلیغات این دو موسسه به وجود آمده که اگر جلوی تبلیغات این دو بزرگوار هم گرفته شود، مزید بر امتنان(همان برو حالشو ببر خودمان به شکل رسمی‌و کلاسیک) خواهد بود. حال قصد داریم به بررسی پدیده پولشویی، اختلاس و رانت خواری با عرض معذرت از رانت خواران، مختلسین و پول‌شویان بپردازیم:
چرا اختلاس؟!

زیرا برای اینکه! چون در طول تاریخ سهل‌الوصول‌ترین روش پولدار شدن از همین مجرا گذر کرده، یعنی شما می‌توانید یک شرکت ثبت کرده و در شرایطی که هنوز برای ساختنش استامبولی و گونیا هم نخریده‌اید، سهام آن را بی‌حساب و کتاب بفروشید، این روش بهترین راه جمع کردن پول‌های نقد سرگردان در جامعه است و شما می‌توانید این پول‌ها را متمرکز کرده و اصلا هم ناراحت نباشید، چون صاحبان این سرمایه‌ها اگر این کاره بودند که پول شان سرگردان نمی‌شد. در مرحله بعد یک تعدادی آدم را لباس مهندسی با کلاه ایمنی جلوی دوربین آورده تا احساسات ملی را تحریک کرده و باعث شوند شما مدیریت پول‌های سرگردان بیشتری را بر عهده بگیرید. حالا که پول‌های سرگردان زیادی به شما سپرده شده یعنی می‌توانید تصمیم گیرنده بوده و فعل‌هاپولیدن را صرف کنید. همانطور که می‌بینید الان دیگر سرمایه‌ها سرگردان نیستند و خرج خرید خانه و ماشین و شرکت و سهام شده‌اند و همینطور آمار صادرات غیر نفتی را هم بالا برده‌اید و حتما باید از شما تشکر هم صورت بگیرد.

گفت‌وگو با یک فعال اقتصادی زحمتکش

رضا ضراب اخیرا با یک رسانه مصاحبه کرده و حرف‌های جانسوزی زده، ما هم دیدیم بد نیست پای گفت‌وگو با این فعال زحمتکش بنشینیم.
من: چه خبر؟!
ضراب: چه خبری؟! چه حال؟ چه احوالی؟ نشستید بی‌حساب و کتاب پشت سر من که یک صراف ساده هستم کلی صفحه گذاشته‌اید، خجالت نمی‌کشی خاله زنک؟
من: چرا، خیلی شرمنده‌ام.
ضراب: بد کاری کردم به نفع مردم کار کردم؟!
من: حق داری، ماهی ۵۰۰ هزار تومن در راستای منافع مردم به حسابمون واریز کردی اما ما قدر ندونستیم.
ضراب: هیچ منتی به سر کسی نیست، بنده پول گرفتم، انتقال دادم و برگردوندم.
من: خیلی زحمت کشیدی، بمیرم، حق داری، کسی دیگه نمی‌تونست این کار رو انجام بده، این همه لطف؟ این همه از خودگذشتگی؟
ضراب: تمام اسناد مدارکش هم موجوده!
من: چه جمله آشنایی!
ضراب(گریه کنان): بنده هیچ ارتباطی با دولت سابق نداشتم.
من(با بغض): پس واسه سیندرلا و سوباسا اوزارا ارز جا به جا می‌کردی؟ حق داری خود دولت سابق هم ادعا می‌کنه با دولت سابق ارتباطی نداشته.
ضراب: در مورد بابک زنجانی هم هشدار داده بودم.
من(در میان سیل اشک): به کی؟!
ضراب(هق هق کنان): حالا ولش کن، الان هم به خاطر این فشارها افتادم روی تخت بیمارستان...
سپس بنده و ضراب یکدیگر را در آغوش گرفته و تا صبح اشک ریختیم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها