عضو هیات انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر فجر:

هنرمندان شهرستانی‌ را باید بیشتر جدی بگیریم

عضو هیات انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر فجر گفت: حضور هنرمندان نقاط گوناگون ایران در بخش خیابانی، امری فرخنده است، چون نشان می‌دهد جشنواره تئاتر فجر برای کل کشور است.
کد خبر: ۷۵۶۶۶۶
هنرمندان شهرستانی‌ را باید بیشتر جدی بگیریم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، حسین عاطفی با اشاره به تفاوت‌های تئاتر خیابانی و صحنه‌ای گفت:در تئاتر صحنه‌ای هم تماشاگر انتخاب می‌کند نمایشی را ببیند، هم هنرمندان به نوعی مخاطب را انتخاب می‌کنند؛ اما در تئاتر خیابانی این‌جور نیست. از سوی دیگر اگرچه تئاتر خیابانی موضوعی مشخص دارد، اما متن و دیالوگ‌ها در برخورد با تماشاگران است که شکل می‌گیرد. برای همین اجراهای خیابانی هر روز با روز قبل خود فرق می‌کنند، چرا که اجرا با حضور تماشاگر است که تکمیل می‌شود. برای همین در یک کلام می‌توان گفت، خلاقیت، عنصر مهم و اساسی تئاتر خیابانی است.

این هنرمند که در کنار شهرام کرمی و حسین فرخی، عضو هیئت انتخاب بخش خیابانی جشنواره سی و سوم تئاتر فجر بوده است، با اشاره به مظلومیت تئاتر خیابانی در سال‌های گذشته، افزود: امسال در ارزیابی‌ کارهای متقاضی، ما در هیئت انتخاب، الویت‌مان روی آثاری بود که حقیقتاً برای خیابان ساخته شده و ویژگی‌هایی را که پیش از این برشمردم، رعایت کرده باشند. 12 کاری که ما انتخاب کردیم، به این انتظار ما بسیار نزدیک و بهترین بودند.

عاطفی، حضور پرشور هنرمندان شهرستانی در بخش خیابانی را اتفاقی مثبت خواند و گفت: ما در موقع بازبینی، توجهی به این که گروه‌ها از چه شهری شرکت دارند، نداشتیم. اما اینک که به سهم گروه‌های غیر تهرانی در بخش خیابانی نگاه می‌کنم،‌ باید بگویم خوشحالم شهرستان‌ها اکثریت دارند و این نشان می‌دهد آنان را باید بیشتر جدی بگیریم. دلیل این امر هم شاید این است که هنرمندان شهرستانی کمتر از تهرانی‌ها مسائل مالی را مورد توجه قرار می‌دهند و با عشقی صادقانه کار می‌کنند. به هر حال خدا را شکر می‌کنم که در این بخش، هنرمندان همه نقاط ایران حضور دارند، چرا که جشنواره تئاتر فجر برای کل کشور است.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری اردشیر صالح‌پور از اول تا 12 بهمن ماه 93 برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها