نویسنده در این اثر55گفتاری با عنوان"پنجه آهنین ، د ستکش مخملی"؛ تلاش دارد از نگاه کارشناسان و تحلیل گران به کالبد شناسی پدیده داعش در منطقه خاورمیانه بپردازد و این نکته را نیز مشخص نماید که چه عوامل متعددی در ایجاد ،‌ ابقا و دوام این گروه تروریستی مؤثر بوده است.
کد خبر: ۷۵۵۸۲۷
پنجه آهنین؛ دستکش مخملی

نام کتاب : پنجه آهنین؛ دستکش مخملی ( کالبد شناسی پدیده داعش درمنطقه خاورمیانه ازنگاه تحلیل گران)
نویسنده:دکتراسدالله افشار

ناشر: مؤسسه انتشاراتی سفیراردهال (تلفن پخش : 88319342)
سال انتشار: دی ماه 1393
تعدادصفحه : 304
قیمت : 160000ریال

خلاصه ای ازکتاب

نویسنده در این اثر55گفتاری با عنوان"پنجه آهنین ، د ستکش مخملی"؛ تلاش دارد از نگاه کارشناسان و تحلیل گران به کالبد شناسی پدیده داعش در منطقه خاورمیانه بپردازد و این نکته را نیز مشخص نماید که چه عوامل متعددی در ایجاد ،‌ ابقا و دوام این گروه تروریستی مؤثر بوده است. والبته از بیان این مهم نباید غفلت نمود که ؛ آن دسته ازدولت‌های منطقه که دیروز فرصت لازم را برای گروه‌های تندرو و جنایتکاری مانند داعش فراهم کردند و به جان مردم سوریه وعراق انداختند،اکنون باید نگران باشند که این گروه‌ها درهر یک از کشورهای اسلامی می‌توانند حضور داشته باشند وخود آنها را نیز تهدید کنند . حکامی که مدت‌های مدید درصدد ایجاد اختلال درامنیت کشورهای اسلامی وحتی عربی بودند ، اکنون به جایی رسیده‌اند که گروه‌های دست پرورده تروریستی را مخل امنیت خود می‌بینند و مشاهده می‌کنند که با پول‌های نفتی چگونه مولودی آمریکایی و برآمده از افکار القاعده و طالبان را پرورش داده‌اند و به جان خود انداخته‌اند. اکنون دولت‌های منطقه تا فرصت دارند، ضمن حفظ انسجام در برابراین مولود آمریکایی ، باید زمینه‌های این قبیل خشونت‌ها و تندروی‌ها که به نام اسلام و مسلمانان صورت می‌گیرد را از میان ببرند و با همبستگی و وحدت درکنار مردم مسلمان کشورهای منطقه قرارگیرند وبدانندکه اگرجنایتکاران داعش براثر بی‌توجهی آنان برامورمسلمین مسلط شوند ، نامی ازاسلام باقی نخواهند گذاشت و طبعاً از حکمرانی آنان نیز اثری باقی نخواهد ماند.
به این ترتیب بحران داعش که طی این چند ماهه اخیر باعث کشته شدن بیش از هزاران نفردرعراق وسوریه شده است، باردیگرنشان دادمدعیان دموکراسی درجهان ومتحدان آن تاچه اندازه به فرآیندهای دموکراتیک پایبندند.داعش ، درواقع روی دیگری ازچهره دموکراسی خواهانه واشنگتن است که درمقابل افکارعمومی جهان قرار گرفته و گویی همان «پنجه آهنین» است که این ایام درعراق وسوریه از«دستکش مخملی» بیرون افتاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها