معاون سرمایه انسانی رسانه ملی :

حذف انبوه کارکنان صداوسیما شایعه است

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد: چه خوب بود عملکرد رسانه ملی در 9 دی امسال که توانست بخشی از حقایق فتنه سال 88 را برای مردم آشکار کند و قسمتی از تفرقه‌افکنی تفرقه‌افکنان را به مردم نشان دهد.
کد خبر: ۷۵۵۷۵۴
نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به سرافراز

به گزارش فارس در این نامه آمده است: حمله‌های اخیر «روزنامه‌های زنجیری» به رسانه ملی فقط به این دلیل است که شما توانستید نیت‌های این مزوران را که غرب آمال و آرزوهایشان است، برملا کنید. این اتحادیه افزوده است: ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد شما که از سویی به وحدت و اتحاد ملت و روشن شدن بخشی از ابعاد فتنه انجامید و از سویی فتنه‌گران و تفرقه‌افکنان در صفوف ملت را معرفی کرد؛ لازم می‌دانیم که یادآور شویم همچنان زوایای پنهان بسیاری از فتنه سال 88 باقی مانده که نیاز به موشکافی دارد و شما می‌توانید به آن بپردازید.

تصویب 2 بند از سیاست‌های کلی انتخابات

بررسی و تدوین سیاست‌های کلی انتخابات، در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه یافت و دو بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا، وزیران اطلاعات، کشور و دادگستری، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس و رئیس سازمان صداوسیما نیز حضور داشتند، پس از طرح مصوبات پیشنهادی کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، این موارد به تصویب رسید:

ـ انتخابات مجلس و شوراهای شهر و روستا در مرحله اول با اکثریت مطلق آرا و در مرحله دوم با اکثریت نسبی خواهد بود.

ـ بهره‌مندی داوطلبان در تبلیغات انتخاباتی با تقسیم برابر و عادلانه، متناسب با امکانات در هر انتخابات حسب مورد از صداوسیما و دیگر رسانه‌های دولتی و عمومی.

جامعه مدرسین بازداشت شیخ سلمان را محکوم کرد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای، بازداشت شیخ علی سلمان از سوی رژیم آل‌خلیفه بحرین را محکوم کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این اطلاعیه، اقدامات دولت آل‌خلیفه علیه روحانیون بالاخص بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل قانونی حزب وفاق بحرین را بشدت محکوم کرده و از دولت بحرین خواسته است تا هرچه زودتر به بازداشت ایشان پایان دهد.در این اطلاعیه آمده است: دولت بحرین آگاه باشد با انجام چنین حرکاتی به مشروعیت نخواهد رسید و با این اقدامات، رو به زوال خواهد رفت.

توافق مجلس و شورای نگهبان برای افزایش اختیارات وزیر دادگستری

محمد دهقان، نماینده چناران و طرقبه، از توافق مجلس و شورای نگهبان برای افزایش نسبی اختیارات وزیر دادگستری خبر داد و گفت: این اصلاحیه ایرادات شورای نگهبان را رفع می‌کند، اما نظر طراحان را به صورت کامل تامین نمی‌کند.

دهقان در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اصرار برخی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر طرح قبلی بدون رفع ایرادات شورای نگهبان و ارسال طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اکثریت اعضای کمیسیون معتقد بودند تامین نظر شورای نگهبان و رفع ایرادات شورا به طرح بهتر از ارسال طرح به مجمع است.

دهقان تاکید کرد: نظر طراحان با اصلاحیه جدید به صورت کامل برای افزایش اختیارات وزیر دادگستری تامین نشد، اما این اصلاحیه گامی بلند و رو به جلو برای تعامل مثبت مجلس و قوه قضاییه از طریق وزیر دادگستری و پاسخگویی وزیر دادگستری به مجلس است. چندی قبل نمایندگان مجلس طرحی را تصویب کردند که با گسترش وظایف وزیر دادگستری، این وزیر را همچون دیگر وزیران، ملزم به پاسخگویی در برابر مجلس کند که البته این طرح از سوی شورای نگهبان رد شد.

نامزدی اسماعیل نجار برای ریاست جمعیت هلال‌احمر

خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه از اعلام نامزدی اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران برای تصدی ریاست جمعیت هلال‌احمر خبر داد.

نجار در دولت نهم و دهم استاندار استان‌های کردستان و کرمان بود که در دولت یازدهم با حکم عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور به ریاست سازمان مدیریت بحران منصوب شد.

نجار یکی از گزینه‌های جدی برای استانداری خراسان رضوی در دولت یازدهم بود که با انتصاب وی مخالفت شد. براساس اساسنامه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی جمعیت هلال‌احمر دو نامزد ریاست این جمعیت را پس از رای‌گیری در این شورا انتخاب و به رئیس‌جمهور معرفی می‌کند. پیش از این محمد فرهادی، وزیر علوم ریاست جمعیت هلال‌احمر را به‌عهده داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها