گفت‌وگو با دکتر محمدحسین نصر اصفهانی، رئیس پژوهشگاه رویان اصفهان

قوچ وحشی شبیه‌سازی شده در رویان متولد شد

رییس سازمان دامپزشکی کشور توان صادرات داروهای دام و طیور از ایران را سالانه بیش از 200 میلیون دلار دانست.
کد خبر: ۷۵۵۳۷۵
۲۰۰ قلم داروی دام و طیور از ایران صادر می شود

مهدی خلج در حاشیه بازدید از دو کارخانه تولید داروهای دام و طیور در شهرک صنعتی سمنان گفت: سال گذشته قریب 40 میلیون دلار انواع داروهای دام و طیور از کشور به خارج صادر شده است.

وی با اشاره به توان بالای تولیدات داروهای دام و طیور در کشور، افزود: امسال بین 150 تا 200 قلم انواع داروهای دام و طیور از کشور صادر شده است و حجم ریالی آن در پایان سال اعلام می شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر لزوم ارتقای صادرات این اقلام، گفت: واحدهای تولیدی داروهای دام و طیور باید برای تداوم تولید با توجه به اشباح بازارهای داخلی صادرات تولیدات را در برنامه های خود قرار دهند.

خلج، سمنان را از استانهای مطرح در تولید داروهای دام و طیور دانست و افزود: کارخانه های متعدد داروهای دام و طیور در این استان فعال است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به توان بالای تولید این اقلام در استان سمنان ایجاد آزمایشگاه مجهز و نیز مرکز تحقیقات در این استان در برنامه قرار دارد.

معاون برنامه ریزی استانداری سمنان نیز تلاش واحدهای تولید داروهای دام و طیور در این استان و تلاش برای صادرات را قابل تقدیر خواند.

مجتبی رضایی افزود: ایجاد مرکز تحقیقات در بخش داروهای دام و طیور و آزمایشگاه های مجهز در برنامه قرار دارد و باید با توسعه صادرات زمینه و بازارهای مناسبی برای تولیدات این واحدها باید فراهم شود.

کارخانه داروسازی رویان دارو در شهرک صنعتی سمنان یکی از واحدهای مورد بازدید هیات سازمان دامپزشکی ایران بود که به گفته مدیرعامل آن در حال حاضر در این شرکت 120 قلم انواع داروهای دام و طیور تولید می شود.

سید احمدرضا میرمطلبی، مدیرعامل این شرکت گفت: سرمایه این کارخانه که 320 شغل مستقیم و قریب 500 شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است 250 میلیارد ریال است.

وی افزود: هم اکنون روزانه در این واحد 45 هزار لیتر محلول و 45 تن انواع پودرهای دارویی تولید می شود.

سمنان - خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها