سه مسافر راهی بیمارستان شدند

نجات 60 زائر از آتش سوزی یک هتل در مشهد + عکس

بامداد امروز 50 آتش نشان‌ جان 60 تن از زائران امام رضا (ع) که در میان دود و آتش گرفتار شده بودند را نجات دادند.
کد خبر: ۷۵۵۱۶۱
نجات 60 زائر از آتش سوزی یک هتل در مشهد + عکس

ساعت یک بامداد 12 دی ماه یک هتل آپارتمان در میدان بیت المقدس شهر مشهد دچار آتش سوزی شد.

این آتش سوزی که در قسمت طبقه منفی یک این هتل آپارتمان هفت طبقه شعله ور شده بود باعث ایجاد دود گرفتگی در سایر طبقات نیز شده بود.

دود گرفتگی غلیظ در هتل آپارتمان و همچنین حجم آتش جان بیش از 60 زائر رضوی را به خطر انداخته بود و مسافران این هتل نیز توان خارج شدن از این هتل آپارتمان هفته طبقه را نداشتند.

ابوالفضل تیموری، مدیر حوزه سه عملیات آ‌تش نشانی شهر مشهد گفت: پس از اطلاع این حادثه به آتش نشانی از طریق سامانه 125 به دلیل حساسیت موضوع و تراکم هتل آپارتمان در منطقه ‌آتش سوزی بلافاصله هفت ایستگاه امداد و نجات و اطفاء حریق در سراسر شهر مشهد جهت نجات جان زائران و خاموش کردن آتش به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: امداد گران آتش نشانی پس از استقرار در محل با باریکی معبر مواجه شدند که این موضوع استفاده از نردبان 32متری برای نجات زائران داخل هتل را به آتش نشان‌ها نمی‌داد.

این مقام مسئول گفت: آتش نشان‌ها به سرعت وارد هتل شده و 60مسافر داخلی و خارجی این ساختمان را به پشت بام هدایت کردند و سپس به اطفاء حریق و خارج کردن دود از هتل آپارتمان پرداختند.



تیموری با اشاره به این که علت این آتش سوزی با وجود سیستم هشدار حریق در هتل آپارتمان همچنان در حال بررسی است، افزود: این آتش سوزی هفت مصدوم بر جای گذاشت که سه تن از آن‌ها به صورت سرپایی درمان شدند و در نهایت یک مرد 30ساله، زن پنجاه ساله و یک کودک هفت ماهه به دلیل شدت دود زدگی توسط یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.



با بررسی آتش نشان‌ها و مشخص شدن نا ایمن بودن این هتل ‌آپارتمان تمامی مسافران این ساختمان به سایر هتل‌های شهر مشهد منتقل شدند.



عملیات لکه گیری و ایمن سازی محل حدود سه ساعت به طول انجامید و هنوز برآورد ریالی این آتش سوزی مشخص نشده است.(باشگاه خبرنگاران جوان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها