معاون ساخت و توسعه راه آهن، فرودگاه و بنادر شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با مساعدت مجلس و دولت در تامین اعتبار پروژه راه آهن غرب کشور، قطار سال آینده به کرمانشاه خواهد رسید.
کد خبر: ۷۵۵۱۲۳
قطار، سال 94 به کرمانشاه می‎رسد

مسعود نصر آزادی در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از مسیر راه آهن غرب کشور در نشستی با اشاره به طول 533 کیلومتری مسیر راه‌آهن غرب کشور از اراک تا خسروی گفت: این مسیر در محدوده اراک تا کرمانشاه 267 کیلومتر است که 90 کیلومتر آن انجام شده و مابقی مسیر در پنج قطعه در حال اجراست.

وی با اشاره به پیشرفت 90 درصدی عملیات زیرسازی مسیر ملایر به کرمانشاه این پروژه افزود: جهت تامین منابع این پروژه از محل فاینانس و ماده 56 در تلاشیم.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، فرودگاه و بنادر شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به تکمیل تونل‌های مسیر راه آهن ملایر به کرمانشاه تا بهار سال آینده، از اجرای 20 کیلومتر ریل‌گذاری این مسیر از سمت شهرستان ملایر خبر داد.

نصرآزادی با اشاره به خریداری و تامین ریل تا ایستگاه فیروزان، اظهار داشت: جهت تامین ریل باقی مانده مسیر منتظر تخصیص‌های بعدی هستیم تا بتوانیم به موازات تکمیل ایستگاه‌ها، عملیات ریل‌گذاری را نیز انجام دهیم.

نصرآزادی افزود: ایستگاه فیروزان با 84 میلیارد تومان اعتبار با 65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که شهریور سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی گفت: ایستگاه کرمانشاه نیز با 68 میلیارد تومان اعتبار 21 درصد پیشرفت دارد که نیمه اول سال 1395 به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، فرودگاه و بنادر شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه اتمام پروژه راه‌آهن غرب کشور در محدوده ملایر به کرمانشاه به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: قطعا با پیش بینی 170 میلیارد تومان اعتبار برای سال آینده این پروژه تکمیل نخواهد شد و باید به فکر تامین منابع از محل های دیگر نیز بود.

نصرآزادی در ادامه با اشاره به طول 263 کیلومتری مسیر راه‌آهن کرمانشاه به خسروی اظهار کرد: در ادامه مسیر راه آهن غرب کشور تا مرز خسروی عملیات زیرسازی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در حال انجام است و اولویت تکمیل مسیر تا اسلام آبادغرب و سپس تا مرز خسروی است.

وی گفت:روسازی این مسیر 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات زیرسازی نیز با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی در حال انجام است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، فرودگاه و بنادر شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به وجود یازده تونل و 12 ایستگاه در این مسیر، افزود: در حال حاضر 3.5 کیلومتر تونل در این مسیر انجام شده و حدود 5 کیلومتر دیگر باقی مانده است.

نصرآزادی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و وزارت راه بر اتمام هر چه سریعتر این پروژه گفت: این امر موجب شده تا مطالعات اولیه انجام شده و بازنگری مطالعات همزمان با کار اجرایی پروژه به پیش رود و در حال حاضر 82 درصد کار مطالعاتی پروژه انجام شده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، فرودگاه و بنادر شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه نگرش به اتمام پروژه راه آهن غرب کشور تا مرز خسروی باید جدی شود، افزود: برخی تردیدها در تکمیل این پروژه تا مرز خسروی وجود دارد که باید تغییر نگرش داده شود که کارهای پروژه هر چه سریع‌تر پیش رود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها