معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با رویترز:

سکوت عربستان در قبال کاهش قیمت نفت، اشتباه استراتژیک است

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با رویترز، سکوت عربستان از 6 ماهه گذشته تاکنون در جلوگیری از کاهش قیمت نفت را یک اشتباه جدی و استراتژیک خواند و تاکید کرد که این مساله آثار منفی بر همه کشورهای منطقه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۵۵۰۱۲
سکوت عربستان در قبال کاهش قیمت نفت، اشتباه استراتژیک است

به گزارش رویترز، حسین امیرعبداللهیان افزود: کاهش قیمت نفت به کشورهای خاورمیانه لطمه خواهد زد مگر آنکه عربستان برای خنثی کردن این روند نزولی قیمت، اقدامی را انجام دهد.

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه به کمتر از 55 دلار در هر بشکه رسید که پایین ترین حد در پنج سال و نیم گذشته است.

وی افزود: کاهش قیمت نفت دلایل زیادی دارد اما عربستان سعودی می تواند برای ایفای نقشی سازنده در این وضعیت اقداماتی را انجام دهد.

امیرعبداللهیان به رویترز گفت: ایران از طریق مقام های اوپک و وزارت امور خارجه، گفت و گوهای بیشتری با عربستان درباره قیمت نفت انجام خواهد داد.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین با انتقاد از مداخله نظامی عربستان در بحرین گفت: ادامه بازداشت شیخ علی سلمان از رهبران شیعه بحرین پیامدهایی جدی برای دولت آن کشور خواهد داشت.

وی، تلاش های آمریکا برای مبارزه با داعش را طرحی برای پیشبرد سیاست های کاخ سفید در منطقه دانست و گفت: واقعیت این است که آمریکا برای از بین بردن داعش اقدام نمی کند.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکا حتی علاقه ای به تضعیف داعش ندارد؛ آنان تنها علاقمند به مدیریت داعش هستند.

وی همچنین با تاکید بر تعهد ایران به حمایت از دولت بشار اسد در سوریه گفت: رییس جمهوری سوریه باید در هرگونه طرح انتقال سیاسی با هدف پایان دادن به مناقشه سه ساله در این کشور سهمی داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه از تحریم های تازه آمریکا علیه برخی شخصیت های حقیقی و حقوقی ایران انتقاد کرد و گفت: این تحریم ها تاثیر خوبی بر مذاکرات تهران با قدرت های جهان بر سر برنامه هسته ای ایران نخواهند داشت.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکا باید بداند اگر مذاکرات شکست بخورد در نتیجه چنین اقداماتی است. اگر آنها در اقدامات خود صداقت داشته باشد، در این صورت انتظار داریم مذاکرات به نتیجه مطلوبی برسد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها