مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: با افزایش بیش از حد حجم آلاینده ها، شاخص کیفیت هوای مشهد صبح پنجشنبه در آستانه شرایط هشدار قرار گرفت.
کد خبر: ۷۵۴۸۹۵
کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار قرار گرفت

حمید صالحی گفت: بر اساس گزارش دریافتی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، میزان آلاینده ها بیش از حد مجاز در هوای مشهد افزایش یافته است.

وی افزود: بر این اساس شاخص کلی کیفیت هوا با افزایش چشمگیر از 71 پی.اس.آی در مدت مشابه دیروز به 95 پی.اس.آی صعود کرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون شاخص کیفیت هوا در ایستگاه خیام، 123 پی.اس.آی، تقی آباد 115، نخریسی 113، طرق 105 پی.اس.آی و بالاتر از حد مجاز و در شرایط ناسالم قرار دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود با افزایش تردد، امروز شاهد افزایش حجم آلاینده ها و رسیدن میانگین شاخص کلی کیفیت هوا به وضعیت هشدار باشیم.

صالحی توصیه کرد، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی و زنان باردار و کودکان از حضور در نقاط پرتردد خودداری و عموم مردم ترددهای غیر ضروری را حذف کنند تا شاهد افزایش حجم آلاینده ها نباشیم.

شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است و اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی نیز حالت هشدار برای همه سنین محسوب می شود.

وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 در حالت بحرانی قرار می گیرد.

روزانه 800 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها