مطالعات انتقال آب دریای خزر برای نجات دریاچه ارومیه به یک شرکت نروژی واگذار شد.
کد خبر: ۷۵۴۳۰۴
آغاز مطالعات انتقال آب برای نجات دریاچه ارومیه

عیسی بزرگ‌زاده مجری طرح‌های مطالعاتی در مراسم امضای تفاهم‌نامه مطالعات زیست‌محیطی انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه با ارائه گزارشی از روند پیگیری‌های صورت گرفته برای حضور شرکت نروژی گفت: چند ماهی است که با مجموعه «ریسرچ سکتر» به سرپرستی شرکت آکواپلن نیوا (NIVA) درباره انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه برای دستیابی به یک راهکار مشغول مذاکره هستیم.

وی افزود: این طرح در بعد ملی موافقان و مخالفان فراوانی دارد و دلایل اصلی آن مسائل و اتفاقات کیفی است که می‌تواند بعد از انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه وارد شود، به همین دلیل از مشاوران شرکت آکواپلن که تجربیات خوبی در مسائل کیفی آب دارند دعوت کردیم تا ما را در این راه یاری دهند.

سیدمحمدرضا رضازاده، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نیز گفت: موضوع برطرف کردن مشکل دریاچه ارومیه اذهان زیادی را درگیر کرده است و این موضوع ایجاب می‌کند که با نگاهی علمی و همه‌جانبه مسائل بررسی و راه‌های علاج بخشی مشکلات به وجود آمده، ارائه شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت دریاچه ارومیه؛ مطالعه انتقال آب خزر به دریاچه ارومیه به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شده و با توجه به تجارب این شرکت در طرح‌های مختلف تلاش شد از بهترین نیروهای متخصص در این زمینه دعوت به همکاری شود.

همچنین «سارون» مدیرعامل شرکت آکواپلن نیوای نروژ گفت: ما جلسات بسیار طولانی داشته‌ایم و موارد زیادی از همکاران ایرانی‌مان یاد گرفتیم. ما یک تیم بین‌المللی برای انجام این کار تشکیل داده و از این‌که این کار را انجام خواهیم داد خوشحالیم و امیدواریم مشکلات موجود را در این طرح برطرف کنیم.

وی افزود: برنامه فشرده‌ای در این هفته داریم که براساس آن قرار است به ارومیه سفر کرده و با متخصصان محلی درباره دریاچه ارومیه دیدار داشته باشیم. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها