با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری:

کسر حق بیمه از اضافه کار کارکنان ممنوع شد

مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی درباره ممنوعیت کسر حق بیمه از فوق‌العاده اضافه کار کارکنان مشمول صندوق تامین اجتماعی تایید شد.
کد خبر: ۷۵۴۱۸۸

کسر حق بیمه از اضافه کار کارکنان ممنوع شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ، هیات عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت درباره عدم کسر حق بیمه از فوق‌العاده اضافه‌کار کارکنان مشمول صندوق تامین اجتماعی را تایید کرد.

موضوع شکایت از اجرای بخشنامه 5271/93/200 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در دیوان عدالت اداری و تقاضای ابطال آن، در جلسه دهم آذرماه هیات عمومی دیوان عدالت اداری مطرح و صحت بخشنامه صادره مورد تایید هیات عمومی دیوان عدالت اداری قرار گرفت.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در این باره اعلام کرد: بر اساس احکام قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون برنامه پنجم توسعه حق بیمه فقط باید از حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر کم شود و بر اساس تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری، با توجه به اینکه اضافه کار فوق العاده مستمر محسوب نمی شود، قانون برای این پرداختی ها هیچ گونه کسوراتی در نظر نگرفته است.

جمشید اثنی عشری در این باره افزود: این بخشنامه برای رفع تبعیض بین کارکنان رسمی و غیر رسمی و در پاسخ به اختلاف نظر و ابهاماتی صادر شد که برخی دستگاه‌ها برای کسورات مربوط به اضافه کار کارمندان مشمول مقررات تامین اجتماعی با آن مواجه بودند.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
سلطانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
۰
۰
لعنت بر این بی عدالتی
رضا
Turkey
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
۰
۰
تامعنی تبعیض چه باشد. واقعااگر قرار باشد رفع تبعیض باشد حقوق مزایای همه كاركنان دركشور براای پست سازمانی ، سابقه ، مدرك تحصیلی یكسان باشدو ، آیا دركشور ماچنینی چیزی رعایت می شود ؟
كارمند بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
۰
۰
كارمند 30 سال خدمت و بالای 30 سال پرداخت حق بیمه به نظرشما باید چه مقدارحقوق خود را در زمان بازنشستگی دریافت كند ؟؟؟؟
محمود شمسایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
این موضوع امری بسیار ناعادلانه است كه دردولت قبل هم اجرای ان ناموفق و خدا را شكر بازگشت كرد و درعین ناباوری در دولت فعلی و از تیر ماه حاصل 30 سال خدمت صادقانه كارمندا ن را از جوانی و سلامت خود گذشته اند به یغما برده و می برد بدیهی است لغو این قانون یك بام و صد هوا باید لغو
و تفاوت مستمری بازنشسگان كه از شیر مادر برآنها حلال تر است به انها مسترد شود و كسری بودجه دولت یا تامین اجتماعی از سایر منابع باید تامین شود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها