خانه باقرخان در حال نابودی است

بی مهری شهرداری تبریز به خانه مقاومت + عکس

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز از تخریب خانه باقرخان در خیابان امام خبر داد و افزود: این خانه برخلاف مصوبات شورای سوم که قرار بود تملک شود، اکنون در حال نابودی است.
کد خبر: ۷۵۳۷۸۳
بی مهری شهرداری تبریز به خانه مقاومت + عکس

حبیب شیری آذر با بیان اینکه خانه مقاومت باقرخان سالار ملی در اواخر فعالیت شورای دور سوم اسلامی کلانشهر تبریز با تصویب نزدیک ۱۰ میلیارد ریال قرار تملک شود، اظهار داشت: شهرداری علاوه بر اینکه به وظایف خود عمل نکرده است، پروانه ساخت و ساز در خانه مقاومت صادر کرده است.

وی افزود: خانه مقاومت سالار ملی یکی از خانه های تاریخی و فرهنگی ارزشمند و یادگار دوران مشروطه است که به علت بی تدبیری برخی از افراد در حال نابودی است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: آزادی ایران در زمان مشروطه از دست روسیه مدیون خانه مقاومت باقرخان است و در حقیقت این خانه در تاریخ، هویت و آزادی تبریز از دست دشمن نقش زیادی داشت.

شیری آذر افزود: بر اساس تصمیماتی که در این خانه توسط ستارخان و باقرخان انجام گرفت، باعث آزادی تبریز از دست روسیه شد و در حال حاضر شاهد پاک شدن این اثر با ارزش تاریخی و فرهنگی در چهره شهر هستیم.

وی اظهار داشت: بنده برای جلوگیری و پیشگیری از تخریب خانه مقاومت باقرخان چندین بار هشدار داده ام، اما متاسفانه اکنون این خانه توسط برخی از افراد که پشتیبان آنها مشخص و معلوم نیست، در حال نابودی است.

خانه باقرخان یکی از خانه های تاریخی شهر تبریز است که نقشی کلیدی و مهم در وقایع و تصمیم گیری های انقلاب مشروطه داشته و شورای سوم اسلامی شهر تبریز نیز با توجه به همین ویژگی های مصوبه ای را برای تملک و بازسازی آن با همکاری میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تصویب کرد اما اکنون با وجود گذشت بیش از دو سال از این مصوبه، نه تنها مرمت و بازسازی خانه باقرخان عملیاتی نشده بلکه وضعیت تخریب این اثر ارزشمند تاریخی تبریز روز به روز جنبه های تازه ای به خود می گیرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها