رد پای یکی از متهمان در آزار و اذیت بانوان کشف شده است

گروگانگیری «شیطان» برای فرار از محاصره پلیس

مرد شرور معروف به «شیطان» که مجموعه‌ای از جرایم خشن را در پرونده خود دارد، وقتی خود را در محاصره پلیس دید، زن جوانی را به گروگان گرفت، اما هنگام فرار با شلیک پلیس زمینگیر شد.
کد خبر: ۷۵۳۶۸۶
گروگانگیری «شیطان» برای فرار از محاصره پلیس

به گزارش جام‌جم، اوایل آبان امسال چند مرد با حضور در پلیس آگاهی شهرستان خرمدره در استان زنجان و اعلام شکایت‌هایی مشابه عنوان کردند برای جمع‌آوری محصولات کشاورزی شب‌ها را در باغ می‌خوابیدند تا این که نیمه‌شب گذشته دو مرد مسلح در حالی که نقاب به چهره داشتند وارد باغ شده و پس از کتک‌زدن آنها و تهدید به مرگ هر چه پول داشتند همراه با گوشی‌های تلفن همراه به سرقت بردند.

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای دستگیری آنها ادامه داشت تا این که چند روز بعد مردی با پلیس تماس گرفت و اعلام کرد همراه چند نفر از دوستانش در باغ متروکه‌ای در شهرستان ابهر بودند که مردان مسلح به آنها حمله‌ور شده و پس از زخمی کردن یکی از آنها با شلیک گلوله، اموالشان را به سرقت برده‌اند.

با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان زنجان قرار گرفت و تحقیقات گسترده برای شناسایی و دستگیری مهاجمان مسلح از سر گرفته شد تا این که چند روز پیش کارآگاهان به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد در این سرقت‌های خشن دو نفر به نام‌های «اسدالله» معروف به «شیطان» و «سعید» نقش داشته‌اند.

بررسی‌های پلیس نشان می‌داد آنها از افراد سابقه‌دار بوده و از مدتی پیش به دلیل جرایم دیگری تحت تعقیب پلیس قرار دارند.

با کشف این سرنخ، پاتوق‌های احتمالی این دو نفر به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که مخفیگاه آنها در باغ متروکه‌ای در حومه شهرستان ابهر شناسایی شد و کار آگاهان پلیس آگاهی زنجان عصر پنجشنبه گذشته به محل مورد نظر اعزام شدند.

ماموران پس از محاصره محل متوجه صدای زنی از داخل باغ متروکه شده که درخواست کمک می‌کرد. کارآگاهان سپس وارد باغ شده و دریافتند اسدالله، زن جوانی را به گروگان گرفته و تهدید می‌کرد اگر ماموران آنجا را ترک نکنند، گروگان خود را خواهد کشت.

کارآگاهان به گفت‌وگو با متهم پرداختند تا شاید با عملیات روانکاوانه خود را تسلیم کند، اما متهم حاضر به رها کردن وی نبود.

کار آگاهان همچنان به تلاش‌هایشان برای نجات زن جوان از دست متهم ادامه دادند تا این که مرد شرور زمانی که تمام راه‌های فرار را روی خود بسته دید، زن جوان را رها کرد و به فرار ادامه داد.

متهم با قمه‌ای که در دست داشت به سمت پلیس حمله ور شد تا با زخمی کردن آنها فرار کند که یکی از ماموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و اخطار به متهم به سوی وی شلیک کرد و او زخمی شد، اما «اسدالله» باز هم دست بردار نبود و با قمه‌ای که در دست داشت شروع به خودزنی کرد تا پیش از دستگیری خودکشی کند که در اجرای این نقشه نیز ناکام ماند. در ادامه با بازرسی باغ، همدست مرد شرور نیز دستگیر شد

تحقیقات پلیس نشان می‌داد اسدالله یک شرور حرفه‌ای و سابقه‌دار است که مرتکب جرایمی از جمله آزار و اذیت دو زن و سرقت اموال آنها، راهزنی از رانندگان خودروهای عبوری در جاده زنجان ـ قزوین به صورت مسلحانه، سرقت محموله لوبیای یک کشاورز، 90 فقره سرقت خانه و سرقت اموال جهانگردان شده و تحت تعقیب پلیس قرار داشت.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، دیگر متهم پرونده نیز سابقه‌دار بوده و با او در برخی از این جرایم همدست بوده است.

همزمان با شروع تحقیقات، زن نجات یافته در بازجویی‌ها اعلام کرد: به بهانه کار در مزرعه در دام اسدالله گرفتار شد‌م و زمانی که پا به باغ گذاشتم، متوجه شدم این مرد نیت پلیدی دارد. قصد داشتم از آنجا فرار کنم که متهم مرا به گروگان گرفت و قصد آزار و اذیتم را داشت که پلیس سر رسید و نجاتم داد.

با ثبت اظهارات این زن، کار آگاهان به تحقیق از سعید پرداختند که او اعتراف کرد فقط در سرقت‌ها و زورگیری‌ها با اسدالله همدست بوده و اموال سرقتی را میان یکدیگر تقسیم کرده‌اند، اما در آزار و اذیت زنان نقشی نداشته است.

مرد تبهکار هم پس از بهبود حالش گفت: با همدستی سعید دو زورگیری و سرقت مسلحانه در شهرستان ابهر و خرمدره انجام دادیم. یکی از مالباختگان مقاومت کرد که او را با شلیک گلوله زخمی کردم. همچنین قصد آزار و اذیت زن گروگان را داشتم که با حضور پلیس ناکام ماندم. پیش از این دو زن را در تفرجگاه‌های شهر به دام انداخته و هر دو را پس از سرقت اموالشان مورد آزار و اذیت قرار دادم.

مردم بی‌هیچ ترسی از متهمان شکایت کنند

رییس پلیس آگاهی استان زنجان در این‌باره به جام‌جم گفت: با دستگیری این تبهکاران حرفه‌ای و ثبت اظهارات اولیه آنها، تحقیقات گسترده پلیس برای رازگشایی از دیگر جرایم آنها ادامه دارد.

سرهنگ کار آگاه جعفر رحمتی افزود: با توجه به این که یکی از متهمان به آزار و اذیت دو زن و ناکامی در جرم مشابه دیگری اعتراف کرده، احتمال این که او مرتکب جرایم مشابه شده باشد وجود دارد، بنابراین از زنانی که در دام وی گرفتار شده‌اند می‌خواهیم بدون آن که ترسی از متهم داشته باشند با حضور در پلیس آگاهی استان زنجان یا پلیس آگاهی شهرستان ابهر شکایت‌های خود را مطرح کنند، همچنین افرادی که مسلحانه مورد سرقت و زورگیری از سوی این افراد قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای شکایت یا پیگیری پرونده‌هایشان به پلیس آگاهی یا شعبه سوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب دادسرای شهرستان ابهر مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها