نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به فلسفه تولید اورانیوم با غنای 20 درصد در ایران اشاره کرد وگفت: وقتی سوخت یک مرکز اتمی ما در شرف اتمام بود زیر نظر آژانس درخواست سوخت 20 درصد دادیم که مانع تراشی ها مواجه بودیم وبه همین دلیل ایران اقدام به تولید کرد.
کد خبر: ۷۵۳۴۶۶
چرا ایران اورانیوم با غنای 20 درصد تولید کرد؟

غلامعلی حداد عادل در همایش راه روشن که به مناسبت سومین سالگرد شهادت مصطفی احمدی روشن در دانشگاه صنعتی شریف سخن می گفت افزود: یک مرکز اتمی در دانشگاه تهران از دهه 30 فعال است و رادیوداروها در این مرکز تولید می شود و برای آن نیازمند به غنی سازی 20 درصد هستیم، چون اورانیوم 20 درصد را از آرژانتین خریداری می کردیم مشکلی نداشتیم اما وقتی سوخت ما در شرف اتمام بود زیر نظر آژانس درخواست دادیم که سوخت 20 درصد به ما داده شود اما وقتی با کارشکنی و مانع تراشی ها مواجه بودیم رهبر معظم انقلاب ورود کردند.

نماینده مردم تهران گفت: وقتی قرار شد اورانیوم 20 درصد را در داخل تولید کنیم هیچ کس باور نمی کرد، اما وقتی میله های سوخت را نشان دادیم، جهان به قدرت علمی ایران پی برد.

حداد عادل افزود: داستان هسته ای از اول یک بهانه بود چرا که نه آنها نگران سلاح هسته ای در ایران هستند و نه ما برای ساخت سلاح هسته ای اقدامی کرده ایم. وی گفت: داستان هسته ای نوعی بهانه برای مقابله با اصل انقلاب است.

ذوق زدگی دشمنان پس از انتخابات 88

وی افزود: پس از انتخابات 88، ذوق زدگی عجیبی برای دشمنان انقلاب پیدا شد چرا که آنها همیشه به دنبال این بودند که عده ای از مردم را در مخالفت با اصل انقلاب و نظام به خیابان ها بکشانند.

وی گفت: ذوق زدگی دشمنان یک هفته بیشتر طول نکشید و مقام معظم رهبری در نمازجمعه 29 خرداد 88 خط بطلانی بر این تفکرات کشیدند.

نماینده مردم تهران افزود: دشمنان وقتی در بحث انقلاب رنگی و مخملی به نتیجه نرسیدند طرح دیگری را اجرا کردند و به دنبال تشدید تحریم ها رفتند و مقدمه تشدید تحریم ها یک فضای خبری منفی علیه ایران بود.

حداد عادل گفت: همان روزها بود که یک غوغای جهانی علیه ایران برپا کردند مبنی بر اینکه ایران قصد داشته است سفیر عربستان را در آمریکا ترور کند و آنها یک هفته از این موضوع فضای خبری ایجاد کردند و جو سنگینی علیه ایران با این نمایش ساختگی برپا شد.

وی افزود: بعد از آن بود که پرونده هسته ای ایران را به شورای امنیت بردند و تحریم های جدیدی وضع کردند.

رابطه تشدید تحریم ها با فتنه 88

حداد عادل با اشاره به اینکه رابطه تشدید تحریم ها با فتنه 88 را باید به خوبی درک کرد، گفت: آنها با ترور دانشمندان هسته ای، قصد ایجاد وحشت در دل دانشمندان جوان هسته ای ما را داشتند غافل از اینکه تعداد داوطلبان تحصیل در رشته های هسته ای چندبرابر شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: 9 دی باید در خاطره ها بماند تا همگان بدانند اهل فتنه با این انقلاب چه رفتاری کردند و انقلاب با آنها چه کرد.

حداد عادل افزود: خانواده شهید احمدی روشن پس از شهادت فرزندشان به سخنگوی مدافع ارزش های انقلاب تبدیل شدند که باید از آنها قدردانی کرد.

حداد عادل افزود: خیلی ها خواستند خانواده شهدای هسته ای را تحت تأثیر قرار دهند اما خانواده این شهدا به ویژه خانواده شهید احمدی روشن مانند کوه ایستادند و وفاداری خود را به رهبری نشان دادند.

وی گفت: مادر شهید احمدی روشن مانند یک رسانه عظیم موجب دلگرمی جوانان و دانشجویان شد.

حداد عادل افزود: امروز جایی بودم و کسی می گفت چرا مجدد صدا و سیما بحث 9 دی را مطرح کرده است و پاسخ من این بود که 9 دی نباید فراموش شود.

وی گفت: در میان همه حوادث در فاصله زمانی خرداد 88 تا 9 دی 88 آنچه که بیش از همه تلخ بود تهمت تقلب به نظام بود و واقعاً نمی دانم خداوند چگونه از خطای کسانی که این تهمت را به نظام زدند خواهد گذشت.

ادعا ی تقلب در انتخابات

حداد عادل در ادامه به بیان نکاتی در خصوص ادعاهای پوچ مدعیان تقلب اشاره کرد و افزود: زمانی که به عنوان هیئت شش نفره از طرف شورای نگهبان مأمور بررسی و جمع آوری مستندات مدعیان تقلب بودیم به این نتیجه رسیدیم که آنها هیچ دلیل مستندی ندارند.

وی گفت: موضع گیری های کسی که هشت سال نخست وزیر بود و کسی که زمانی رئیس مجلس بود به گونه ای شد که گویی هدیه ای تقدیم شیوخ مرتجع منطقه کرده اند و هنوز آنها درباره تقلب در انتخابات کتاب چاپ می کنند.

حداد عادل افزود: با آنها که چنین رفتاری کردند و هنوز عذرخواهی و توبه نکرده اند نمی توانیم روی خوش نشان دهیم.

وی گفت: 9 دی برای این است که فراموش نکنیم اهل فتنه با این انقلاب چه رفتاری کردند.

حداد عادل افزود: برخی ها در داخل به آمریکا گرا دادند که سراغ تحریم ملت ایران بروید چون این ملت در 9 دی به دهان آنها زد.

وی گفت: احمدی روشن ها جزو سرمایه داران کلان این نظام نبودند و از قشر عادی مردم بودند و به این درجات رسیدند.

حصر سران فتنه،‌ هم به نفع آنها و هم به نفع کشور

حداد عادل در حاشیه همایش راه روشن در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حصر سران فتنه مجازات حداقلی است یا حداکثری؟ افزود: این هم به نفع آنها و هم به نفع کشور است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات آقای شیرزاد گفت: خطاب به آقای شیرزاد می گویم که اگر شما معتقدید که ما در هسته‌ای پیشرفت نکرده ایم پس به آمریکا و اروپا بگویید که نگران نباشند و این تحریم، سر چیزی که به عقیده شما وجود ندارد تحریم بی جایی است.

حداد عادل افزود: چرا آمریکا و انگلیس این قدر اظهار نگرانی می کنند و اگر آقای شیرزاد بگوید که آنها این را بهانه کرده اند پاسخ ما این است که اگر هسته ای هم نباشد بهانه دیگری را مطرح می کنند.

وی گفت: برای بهانه جو هیچ راهی برای به نتیجه رسیدن وجود ندارد و اگر امروز در همه تاسیسات هسته‌ای را ببندیم باز چیز دیگری را مطرح می کنند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها