جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که «شیخ علی سلمان» دبیرکل این جمعیت، از سوی دادستانی کل، بازداشت شده است و مقامات از همراهان و وکلای وی خواستند تا دادستانی را ترک کنند.
کد خبر: ۷۵۳۴۶۴
شیخ علی سلمان دستگیر شد

صحفه الوفاق بر روی توییتر با اعلام این خبر به موقتی یا دائم بودن بازداشت اشاره‌ای نکرده است.

«شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین که روز گذشته از سوی وزارت این کشور احضار شده بود، امروز بدون حضور وکلایش وارد ساختمان تحقیقات جنایی در منطقه العدلیه شده بود.

علی‌رغم اینکه علی سلمان صبح امروز همراه با وکلای خود عازم ساختمان تحقیقات جنایی منطقه عدلیه شده بود، اما نیروهای امنیتی رژیم مانع از ورود وکلای وی به ساختمان شدند.

در همین راستا «عبدالله الشملاوی» یکی از وکلای شیخ علی سلمان گفت: ما شیخ علی سلمان را تا ساختمان تحقیقات جنایی مشایعت کردیم، اما نیروهای امنیتی رژیم مانع از ورود ما به داخل ساختمان شدند.

وزارت کشور بحرین روز شنبه (6 دی) با صدور بیانیه‌ای، شیخ علی سلمان را احضار کرد تا امروز یکشنبه برای بازجویی در ساختمان تحقیقات جنایی در منطقه العدلیه حضور یابد.

نیروهای امنیتی بحرین روز گذشته منزل شیخ علی سلمان ، دبیر کل جمعیت وفاق بحرین را محاصره کرده و احضاریه وزارت کشور را به وی تحویل دادند.

این حادثه در حالی اتفاق افتاد که جمعیت الوفاق بحرین که مخالف دولت این کشور است، روز قبل از صدور احضاریه کنفرانسی عمومی تشکیل داده بود.

جمعیت الوفاق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در مجمع عمومی این جمیعت که عصر روز جمعه برگزار شد، شیخ علی سلمان برای چهار سال دیگر به دبیر کلی این جمعیت انتخاب شد.

شیخ علی سلمان با تأیید خبر احضارش از سوی وزارت کشور بحرین گفته که دلیل این احضاریه به وی ابلاغ نشده است. وی افزود: احضار من در جهت فشار حکومت برای محدود کردن آزادی بیان است.

دبیر کل جمعیت الوفاق تاکید کرد که معارضان بحرینی با قدرت تمام به جنبش مسالمت آمیز خود ادامه می‌دهند تا به خواسته‌های خود دست پیدا کنند.

مردم بحرین شب گذشته، در اعتراض به درخواست احضاریه وزارت کشور بحرین برای بازجویی از دبیرکل جمعیت الوفاق، در مناطق مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات کنندگان بحرینی در تظاهرات دیشب خود همچنین احضاریه دادگاه برای شیخ "جد الحفصی" روحانی برجسته شیعی این کشور و بازجویی وی را محکوم کردند.

معترضان در حالی که تصاویر شیخ علی سلمان و شیخ جد الحفصی را در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی تاکید کردند که آسیب وارد شدن به شخصیت های سیاسی و دین، به مثابه رفتن بحرین به مسیر نامعلوم است.

آنها همچنین فریاد سر دادند که رژیم آل خلیفه با گرفتن تصمیمات احمقانه و غیر عاقلانه، مسئول این بازجویی ها و تحریک کردن مردم است. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها