رمالانی که بیش از 25 سال با تسخیر ذهن افراد ساده لوح، منبع درآمد خوبی برای خود کسب کرده بودند، با اقدام قاطع پلیس شهرستان رشت دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۵۳۴۱۴
رمالان سابقه دار دستگیر شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ رحیم شعبانی، فرمانده انتظامی شهرستان رشت گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر اینکه یک زن و دو مرد در بخش سراوان این شهرستان سال ها با تسخیر ذهن افراد ساده لوح خود را منجی رساندن به آرزوها یا منجی نجات افراد مبتلا به بیماری، معرفی و درآمد هنگفتی برای خود کسب کرده اند، موضوع بصورت ویژه مورد بررسی ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی شیوه های رمالی این افراد را دعانویسی، استفاده از حروف ابجد، ستاره شناسی، فالگیری و استفاده کتب دینی اعلام کرد و افزود: تبحر خاص این افراد موجب جلب افراد ساده لوح شده و در نتیجه حق ویزیت خود را که میزانش از ویزیت پزشکان متخصص بالاتر بوده، از افراد مراجعه کننده دریافت می کردند.

وی، مهیا شدن بستر همکاری برای دستگیری این افراد را روشنگری پلیس، محقق نشدن وعده های دروغ و متعاقب گله مندی مردمی عنوان کرد و گفت: پلیس طی عملیاتی این سه نفر را در بخش سراوان شهرستان رشت دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت، سابقه رمالی این افراد را بیش از 25 سال اعلام کرد و از مردم این شهرستان خواست، در صورت اطلاع از این قبیل کلاهبرداران مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
۰
۰
وقتی كه هنوز بسیاری از مردم ساده هستن وگول این افراد را میخورن و اگر با آنها دراین باره روشنگری كردی تورا محكوم میكنن همچنان این شیادان بكارخود ادامه میدهند.ودرهرجایی پیداشون میشه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها