این روزها با شنیدن برخی روش های جدید سرقت کارمان از تعجب گذشته به گونه ای که به فکر فرو رفته و پیش خود می اندیشیم که اگر خالقان این روش ها در مسیر درست حرکت می کردند، چه نابغه هایی می شدند.
کد خبر: ۷۵۲۹۸۶
شگردهای نوین سارقان را بشناسیم

روش های سنتی سرقت در گذشته ، اکنون جای خود را به روش هایی داده که با شنیدن آن بسیار متعجب می شوید.

در این روش ها، طعمه ها هرگز تصور نخواهند کرد که طرف مقابل آن ها یک سارق است و هرگز تصور ندارند که مورد سرقت قرار می گیرند، چرا که روش های پیش گرفته شده در عین سادگی، بسیار فریبنده است.

شاید هر یک از ما هرگز تصور نکنیم که روزی فریب خورده و اموالمان به سرقت برود همان گونه که بسیاری از مالباختگان نیز چنین تصوری نمی کردند اما چنین تصوری غلط است و ممکن است هر یک از ما روزی در نقشه سارقان، به دام بیافتیم، هر چند براساس توصیه های پلیس آگاهی، حفظ خونسردی، دقت در حفظ اموال شخصی و اعتماد نکردن به افراد ناشناس، می تواند سارقان را در اجرای نقشه هایشان، ناکام کند.

به عنوان مثال در سرقتی که در نهایت سارق به دام پلیس افتاد، سارق این گونه دست به سرقت زد،وی به یک داروخانه رفت و به بهانه اینکه حال برادرش خوب و از کما خارج شده به همه کارکنان داروخانه، شیرینی مسموم تعارف کرد. وقتی همگی آن ها بیهوش شدند با سرقت از صندوق داروخانه از آنجا گریخت.

وقتی دید این نقشه را خیلی خوب اجرا کرده، تصمیم گرفت داروخانه دیگری را هم هدف قرار دهد اما با هوشیاری یکی از کارکنان داروخانه دستش رو شد و به دام پلیس افتاد.

در سرقت دیگری، مرد جوانی سوار خودرویی شده و به راننده که مرد میانسالی است، می گوید، شرایط زندگی ام مساعد شده و خواهان ازدواج با دختری از خانواده ای معقول هستم، راننده نیز خانواده ای را در این زمینه معرفی می کند.

مردجوان نیز صمن تماس با خانواده دختر، قرار روز خواستگاری را گذاشته و با شیرینی آغشته به مواد بیهوش کننده به خواستگاری می رود، وی بعد از بیهوش کردن اعضای خانواده، اقدام به سرقت اموال این خانواده کرده و متواری می شود.

وی که توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده، در بازجویی های خود اعتراف کرده بود، در صورتی که یکی از اعضای خانواده تمایلی به خوردن شیرینی نداشت، این مساله را پیش بینی و وانمود می کردم، استاد درست کردن قهوه هستم و از این طریق تمام اعضای خانواده را بیهوش کرده و اقدام به سرقت می کردم.

از دیگر شگردهای سرقت در یکی از استان های کشور که جای تعجب دارد این است که یک زوج سوار بر خودرویی می شوند، مرد در کنار راننده نشسته و زن در عقب خودرو می نشیند.

مسافر جلو شروع به صحبت با راننده کرده و می گوید، مرا می شناسی؟ راننده با تعجب می گوید: نه ، باید بشناسم. مسافر می گوید: من عزرائیلم. مرد راننده توجهی به این صحبت نمی کند اما در همین حین زن مسافر می گوید: آقای راننده با چه کسی صحبت می کنید؟ راننده می گوید: با این مسافری که در جلو نشسته. زن می گوید: جلوی خودرو که فردی ننشسته ، مرد راننده با شنیدن این حرف، از ترس خودرو را رها کرده و پا به فرار می گذارد و زن و شوهر خودروی راننده را به سرقت می برند.

چه بسیار ترفندهایی که سارقان را برای رسیدن به مقصود خود، به کار بسته و از سادگی و عدم هوشیاری مردم سوء استفاده می کنند.

سرهنگ علی غیاثوند، معاون سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی در راستای هوشیاری مردم، توصیه هایی در این زمینه ارایه می کند.

وی می گوید: مردم هوشیار باشند تا در زمان ارتباط گیری با دیگران، ابتدا فرد یا افراد را چه به عنوان مشتری، خواستگار یا به هر عنوانی، شناسایی و از هویت وی مطمئن شوند و قبل از شناسایی از پذیرش آشامیدنی یا هر گونه مواد خوراکی جدا خودداری کنند.

معاون سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی افزود: به افرادی که با شما طرح دوستی ریخته و وعده و وعید دادن وام یا پیدا کردن کاری را می دهند، حتما شک کرده و قبل از اینکه چنین افرادی را شناسایی کنید، اموالتان را به دست آن ها نسپارید و از آن ها هیچ گونه مواد خوراکی قبول نکنید.

سرهنگ غیاثوند گفت: گاهی سارقان به عنوان مسافر سوار خودرو شده و با راننده شروع به صحبت کرده و از آن جایی که در جریان مشکلات راننده قرار می گیرند به آن ها وعده کار یا وام می دهند.

وی افزود: چنین سارقانی به صورت تصنعی اقدام به صحبت با تلفن همراه کرده و خود را فرد مسئولیت داری جلوه می دهند و در چنین شرایطی راننده به وی اعتماد کرده و از خودروی خود برای خرید، پیاده شده که به راحتی خودروی وی به سرقت می رود.

معاون سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: گاهی اوقات سارق بیان می کند که پول همراه ندارد و نیازمند مقداری پول است و راننده خودرو از آن جایی که به این فرد اعتماد کرده عابر بانک خود را در اختیار وی قرار داده و حسابش توسط سارق خالی می شود.

وی افزود: گاه سارقان به عنوان فرد «خیر» به درب منازل مراجعه و اعلام می کنند که برای شما از مراکزی مثل سازمان بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی(ره) وام یا کار پیدا می کنند، شهروندان باید آگاه بوده و به این افراد اعتماد نکنند.

این مقام انتظامی گفت: گاهی اوقات کف زن ها در جلوی هتل ها یا اماکنی که تردد ابتاع خارجی بسیار زیاد است، کمین می کنند این سارقان در برخی مواقع خود را به عنوان پلیس معرفی کرده و به بازرسی بدنی و شمارش وجوه آن ها در مقابل چشمانشان پرداخته اما در همان حین در فرصت مناسب، قسمتی از وجه نقد آن ها را به سرقت می برند و محل را ترک می کنند، این سارقات جزء سارقان باسابقه هستند.

سرهنگ غیاثوند افزود: در نهایت شهروندان باید آگاه بوده و به افراد ناشناس اعتماد نکرده و از آن ها به هیچ عنوان مواد خوراکی نپذیرند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها