شاهدان عینی در شهر موصل عراق از شدت یافتن افراطی گری های گروهک تروریستی داعش خبر می دهند. این بار رهبران فکری داعش برای تشخیص زنان مجرد از زنان شوهردار، دستور دادند تا پوشش ویژه ای در این خصوص برای زنان در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۷۵۲۵۷۷
راهکار داعش برای تشخیص زنان مجرد و متاهل

به گزارش پایگاه خبری «تیک» این گروهک تروریستی به کلیه دختران و زنان مناطق تحت سیطره خود در شمال غرب عراق اعلام کرده است تا از این به بعد زنان مجرد از نقاب سفید در کنار پوشش اسلامی خود استفاده کنند و زنان شوهردار نیز با همان پوشش سابق خود با نقاب مشکی در انظار عمومی ظاهر شوند.

بر پایه این گزارش، مردم شهر موصل به دنبال اعلام این قانون، برای جلوگیری از سوء استفاده های داعش از بیرون آمدن زنان و دختران خود به جزء برای مسائل ضروری خودداری کرده اند. چندی پیش داعشی ها دو دختر جوان را در موصل ربوده بودند. رهبران داعش از طریق این گونه اقدامات سعی دارند تا مردم را در تنگنا قرار دهند و واکنش آنها را در مورد پذیرش قوانین داعشی و میزان اطاعت پذیری آنها مشاهده کنند.

خیالپردازی از نوع صهیونیستی

سخنگوی وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی در واکنش به خبر آموزش زبان فارسی به دیپلمات‌های صهیونیست، مدعی شد این رژیم روزی سفارت خود در تهران را بازگشایی می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "پائول هرشسون" سخنگوی وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی پس از انتشار خبر برنامه وزارت خارجه این رژیم برای آموزش زبان فارسی به کارکنان خود، در توئیتر نوشت: روزی سفارتمان در تهران را بازگشایی می‌کنیم.

وی در توئیت دیگری، با انتشار خبر آموزش زبان فارسی به دیپلمات‌های صهیونیست، نوشت: "شاید برای اینکه قرار است این افراد روزی در ایران و در سفارتمان مشغول به کار شوند."

وزارت خارجه اسرائیل دیپلمات‎های این رژیم را ملزم به یادگیری زبان فارسی کرده است.

حبس کودکان عربستانی به جرم برافراشتن پرچم حسینی

یک دادگاه در عربستان 5 نفر از جمله 4 کودک را به اتهام برافراشتن پرچم حسینی (ع) بر فراز یک مدرسه دراحساء زندانی کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این 5 نفر در ایام عزاداری محرم، پرچم کشور عربستان را پایین آورده و به جای آن پرچم سالار شهیدان امام حسین (ع) را برافراشته بودند.

عیسی بوزید، مجتبی خلیفه العمیشی، عیسی طاهر الناصر، علی محمد النیف و حسین ابراهیم ساکن روستای الحلیله در منطقه الاحساء هستند که به حبس از 2 تا 6 سال و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده اند.

سازمان سعودی اروپایی حقوق بشر قبلا در بیانیه ای اعلام کرده بود که محاکم عربستان به اصول عادلانه پایبند نیستند و محاکمه افراد، به صورت غیر علنی و در برخی موارد بعد از 20 ماه بازداشت صورت می گیرد.

حقوق و مزایای داعشی ها

یکی از سرکردگان بازداشت شده داعش در عراق از فعالیتهای نظامی خود در مدت همکاری با این گروه و میزان حقوق و مزایای دریافتی سخن گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، علی هاشم خبرنگار این شبکه در عراق با یکی از سرکردگان نظامی داعش که مقامات عراقی وی را بازداشت کرده اند، گفتگو کرد.

وی به المیادین گفت: حقوق ماهانه و دائمی ما 300 دلار بود ولی همین نیست، بلکه با توجه به هزینه هایی مثل اجاره مسکن یا نیازهای دیگر این امکان وجود داشت که مبالغ بیشتری درخواست کنیم و ممکن است مبلغ دریافتی با توجه به نیاز فرد به یک هزار دلار هم برسد.

وی که در گذشته با القاعده همکاری داشته است، از تفاوت بین ساختارهای القاعده و داعش سخن گفت و افزود: عملیات القاعده سازمان یافته نبود ولی عملیات نظامی در داعش با دقت و احتیاط بسیار بالا انجام می شود.

این سرکرده داعش در مصاحبه با المیادین همچنین از دست داشتن خود در انفجارهایی در مناطق مختلف عراق خبر داد که اعراب و عناصر خارجی غیر عرب در اجرای آن شرکت داشته اند.

وی از آماده سازی افراد عرب و غیر عرب برای عملیات انتحاری سخن گفت و افزود: من یک آلمانی را آماده کردم که عملیاتی انتحاری انجام داد. همچنین یک استرالیایی را نیز آماده کردم که وی نیز عملیات انتحاری انجام داد. همچنین برخی از اعراب از اتباع عربستان، تونس و الجزایر را برای این کار آماده می کردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها